De ce nu au început lucrările la conexiunea Bucureştiului cu Autostrada Bucureşti-Ploieşti

Autor: Bogdan Alecu 25.08.2013

Doar una din patru maşini aleg autostrada Bucureşti-Ploieşti în defavoarea Drumului Naţional 1, iar una din explicaţii este faptul că drumul pe A3 este mai lung decât pe DN1, iar la autostradă se ajunge mai greu. Anul acesta, Dan Şova, ministrul delegat pentru mari proiecte a declarat că în a doua parte a anului va fi finalizat tronsonul de aproape 3 km între Şoseaua de Centură şi str. Popasului din Pipera, iar anul viitor cel de patru kilometri până în Şos. Petricani. Dar acest lucru nu rezolvă problema traficului deoarece în acea zonă a Capitalei nu există nici-un drum capabil de a prelua trafic de autostradă.

Din acest motiv, Primăria Capitalei are în plan lărgirea  şoselei Fabrica de Glucoză la două benzi pe sens, dar lucrările încă nu au început deoarece nu s-au demarat exproprierile, „element” care aproape întotdeauna întârzie proiectele de infrastructură în România.

„Lucrările la lărgirea şoselei Fabrica de Glucoză vor începe atunci când vor exista bani pentru exproprieri. Acolo sunt nişte derbedei care au luat pământul de pe partea stângă şi trebuie să-i potolesc”, a spus Sorin Oprescu, primarul Capitalei, care a vizitat săptămâna trecută intersecţia dintre Şoseaua de Centură şi Prelungirea Ghencea, cel mai aglomerat punct de pe varianta de ocolire a Bucureştiului.

Potrivit datelor din piaţă, un metru pătrat de teren pe lângă Şos. Fabrica de Glucoză costă circa 400 de euro, iar pentru a lărgi drumul actual primăria ar trebui să exproprieze o suprafaţă de circa 10.000 mp, cu un cost de aproximativ 4 mil. euro. Chiar şi aşa, în continuare şoseaua se va intersecta cu b-dul Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca, fără niciun pod sau pasaj care să fluidizeze traficul în zona respectivă.