Tranzacţie pe piaţa de advertising. Publicis Groupe a cumpărat Zenith România

Autor: Cristina Roşca 12.09.2013

Grupul de comunicare Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari din lume, a achiziţionat agenţia de media Zenith România, una dintre cele mai importante de pe piaţa locală. Astfel reţeaua ZenithOptimedia, parte a grupului francez, va prelua pachetul majoritar de acţiuni al Zenith România care până acum a fost o agenţie afiliată reţelei.

Zenith România, o agenţie cu 50 de angajaţi lansată în 2000, oferă servicii precum media buying, media planning, strategie de comunicare, servicii de comunicare digital, cercetare şi evaluare a ROI. În portofoliul său de clienţi se află Carrefour, Reckitt Benckiser, L’Oreal, Nestle, ING Group şi Mercedes-Benz.

“Am fost reprezentanţii ZenithOptimedia în România timp de un deceniu. Îmbrăţişăm spiritul şi cultura; suntem Agenţia ROI (The ROI Agency) pentru clienţii noştri; munca noastră este susţinută de procesele, aplicaţiile şi metodele ZenithOptimedia; şi noi beneficiem de datele, sistemele şi trainingurile reţelei. Aceasta este ultima fază a procesului de integrare a agenţiei în reţeaua globală şi sunt încântată că sunt parte din acest proces. Această achiziţie este dovada creşterii şi a rezultatelor remarcabile ale operaţiunilor locale ale Zenith şi este o dovadă în plus a angajamentului Publicis Groupe pe piaţa locală”, spune Maria Tudor, managing director al Zenith România.

La rândul său, Radu Florescu, CEO-ul grupului de comunicare Centrade, care a vândut Zenith România către Publicis spune “După mai mult de un deceniu în care am construit Zenith împreună cu Maria Tudor suntem fericiţi să ne alăturăm Publicis pentru a merge mai departe în anii care vor urma şi care se arată promiţători.” Florescu va rămâne în boardul Zenith România.

Compania Zenith Media Communications, care administrează Zenith România, a terminat anul trecut cu afaceri de 175,6 mil. lei, de circa trei ori mai mari decât în anul anterior.