Bărbuţ, AdePlast: Vrem să ne dezvoltăm prin piaţa de capital, ca Saint-Gobain sau Henkel

Autor: Adrian Cojocar 02.10.2013
Marcel Bărbuţ, primul antreprenor român care încearcă să-şi listeze compania la bursă de la izbucnirea crizei, spune că a decis să dezvolte afacerea AdePlast prin intermediul pieţei de capital după ce a studiat modul în care concurenţii săi străini, precum francezii de la Saint Gobain şi nemţii de la Henkel, au reuşit să construiască grupuri gigant, cu o valoare de piaţă actuală de 20 mld. euro şi respectiv 30 mld. euro, apelând la finanţarea prin bursă.
 
Astăzi este prima zi în care investitorii de la bursa din Bucureşti pot să participe la oferta publică de listare a producătorului de materiale de construcţii AdePlast la bursa din Bucureşti, prin care omul de afaceri vrea să strângă de la investitori între 13 şi 15 mil. euro. În primele trei zile de ofertă investitorii de retail vor beneficia de un discount de 3% din preţul ofertei.
 
„M-am uitat de foarte multe ori la istoria Saint-Gobain, care îşi atrage capitalul de la bursă, şi la Henkel, care este de asemenea un competitor mare de-al nostru, iar dacă ai idei se poate dezvolta firma. În momentul în care vom avea bani suficienţi, intenţionăm să facem din AdePlast un Baumit sau un Ceresit. Pas cu pas noi vom ieşi afară din ţară şi am această viziune de a reuşi să cumpă­răm un producător din Germania sau Austria. Aşa cum străinii vin la noi şi dezvoltă afaceri, putem să facem şi noi acelaşi lucru. Eu am dovedit că pot. Am început cu trei saci şi de la trei saci am ajuns anul trecut la afaceri de 41 milioane de euro şi la profit de peste 3 milioane de euro“, spune Bărbuţ.