Petru Chiriac, Il Passo: Efortul de a vinde la preţ întreg în ultimul an a fost şi mai mare. Consumul a stagnat, numărul competitorilor a crescut
Autor:
Cristina Roşca
14.10.2013
Petru Chiriac (41 de ani), care şi-a petrecut aproape jumătate din viaţă în industria pantofilor şi care controlează astăzi grupul Il Passo, spune că la începutul anului se aştepta la o creştere a consumului, însă ce s-a văzut în piaţă în 2013 a fost lipsa de cash.
El adaugă că cea mai importantă creştere a businessului a venit în perioada de reduceri, românii fiind încă atenţi la promoţii şi oferte şi mereu în căutarea etichetei roşii.
„Efortul de a vinde la preţ întreg în ultimul an a fost şi mai mare. Consumul a stagnat, numărul competitorilor a crescut, iar noi – ca brand premium (Il Passo, n.red.) - a trebuit să ne menţinem preţul constant. Când facem preţurile însă trebuie să ne uităm la piaţă, la concurenţă şi la câţi bani are omul. Anul acesta am simţit o lipsă de cash în piaţă.“
Deşi nu a închis niciun magazin în ultimul an, Chiriac explică faptul că în piaţa de încălţăminte concurenţa a crescut puternic, mare parte din jucători fiind în online. Astfel, multe dintre brandurile mari care nu livrau în România acum o fac şi de multe ori chiar gratuit sau la costuri corecte. „Iţi iau din business. Spre exemplu, magazinul nostru online vinde aproape cât un magazin bun de provincie“, explică el fără a da cifre.