Exporturile de sucuri şi ape minerale trec de 50 mil. euro. Fabricile Coca-Cola, PepsiCo şi Tymbark „ţin“ 60% din total

Autor: Mădălina Dediu Panaete 18.10.2013
Coca-Cola HBC România, Quadrant-Amroq Beverages (QAB), îmbuteliatorul PepsiCo în România, şi Tymbark Maspex au realizat anul trecut peste 60% din exporturile de băuturi răcoritoare ale României, trimiţând pe pieţele externe sucuri cu o valoare de 30 mil. euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică.
 
WikiZF: Profilul companiei Coca-Cola HBC România
 
Anul trecut exporturile de băuturi răcoritoare, inclusiv ape minerale, au ajuns la 51 mil. euro, în creştere cu 28% comparativ cu 2008, primul an de criză, şi cu 4,5% faţă de 2011, cei mai mari trei exportatori fiind producătorii Coca-Cola, Pepsi şi Tymbark, potrivit datelor INS. Instituţia nu furnizează însă şi valoarea exporturilor pentru fiecare companie în parte. ZF a estimat că cei trei producători trimit la export branduri de 30 mil. euro, pornind de la datele existente în piaţă. Astfel, doar Tymbark, companie cu afaceri de 63 mil. euro, a exportat anul trecut băuturi în valoare de circa 10 mil. euro, conform calculelor ZF pe baza informa­ţiilor furni­zate de companie.
 
„Valoarea exportului ajunge la 15% din cifra de afaceri, dar ne dorim să creştem vânzările în toate ţările vecine pentru a transforma România într-un head-office în re­giunea Balcanilor“, au spus reprezen­tanţii Tymbark. Compania exportă în pre­zent în Bulgaria, Modova şi Serbia.