Câteva sute de persoane participă la campania "BICICLEŞTI"

Ziarul Financiar 19.10.2013

Câteva sute de persoane participă, sâmbătă, la campania "BICICLEŞTI", lansată de Gândul şi Pro Sport şi care îşi propune deschiderea oraşului pentru biciclişti, pentru pietoni, pentru toţi iubitorii de mişcare şi aer curat.



Astăzi, dar şi weekend-ul viitor, în 26 şi 27 octombrie, cei care locuiesc în Bucureşti pot face mişcare în aer liber, traficul auto fiind restricţionat de la Herăstrău, via Kiseleff, Calea Victoriei, până în Centrul Vechi.

"Având în vedere campania Gândul şi PRO SPORT de a da curs iniţiativei civile BICICLEŞTI, Primăria Municipiului Bucureşti prin Centrul de Proiecte şi Programe Educaţionale şi Sportive pentru Copii şi Tineret pune la dispoziţia bucureştenilor dornici de mişcare în aer liber Calea Victoriei între str. Doamnei şi Splaiul Independenţei şi Şoseaua Kiseleff între Arcul de Triumf şi P-ţa Victoriei", a anunţat Primăria Capitalei.

Traficul este restricţionat, sâmbătă, pe traseul menţionat, şi va fi şi sâmbăta şi duminică viitoare, în 26 şi 27 octombrie.

Gândul şi PRO SPORT au lansat în urmă cu o săptămână campania "BICICLEŞTI", iniţiativă prin care se propune trasarea celei mai mari piste de activităţi sportive de weekend.

Pe parcursul campaniei au fost fost prezentate mai multe materiale despre perioada în care cuvântul "promenadă" era des întâlnit în vocabularul bucureştenilor, dar şi despre măsurile luate de alte ţări pentru a-şi încuraja cetăţenii să facă mişcare, precum şi infrastructura dezvoltată în acest sens.

Bucureştiul se poate "lăuda" la ora actulă doar cu şapte piste pe care pot circula bicicliştii care au o lungime totală de câţiva kilometri, în ciuda faptului că începând din anul 2008 s-au amenajat 194 de kilometri de trasee destinate iubitorilor transportului "pe două roţi", cu patru kilometri în plus decât în Budapesta.

Cele mai multe rute pentru biciclişti au fost însă desfiinţate ulterior de Poliţie, fie din cauza obstacolelor care se întâlneau pe parcursul lor, fie din cauza bordurilor care nu se găseau la nivelul carosabilului.