O reţea socială condusă de o româncă absolventă de Stanford a obţinut o finanţare de 1,5 milioane de dolari

Autor: Adrian Seceleanu 04.11.2013
Knotch, un start-up cu sediul în San Fran­cisco (SUA), care a dezvoltat o reţea socială „pentru opinii“ şi care este condusă de românca Anda Gansca, a obţinut o finanţare de 1,5 mil. $ de la mai mulţi investitori bine cotaţi din Silicon Valley, scrie New York Times. Com­pa­nia a fost fondată în februarie 2012 de Stepha­nie Volftsun şi de Anda Gansca, o româncă originară din Cluj, care a absolvit în 2011 economie şi relaţii internaţionale la Stanford.
 
Aplicaţia pentru smartphone-uri a companiei, care le permite utilizatorilor să-şi exprime opiniile despre diferite subiecte printr-o metodă care nu lasă niciun dubiu asupra felului în care gândesc despre anumite teme - prin culori - „a intrigat un număr de investitori importanţi din Silicon Valley“, astrăgând astfel finanţarea de 1,5 mil. $, scrie publicaţia americană. În prezent compania are câteva zeci de mii de utilizatori pentru aplicaţie.
 
Runda de finanţare a fost condusă de Michael şi Xochi Birch - fondatorii reţelei sociale, contribuţii fiind înregistrate şi de la Avadis Tevanian (fost expert în tehnologie la Apple), Lars Rasmussen (inginer la Facebook care a contribuit la dezvoltarea Google Maps când lucra pentru motorul de căutare) şi fondurile de investiţii Greylock şi Lightspeed.
 
Aplicaţia dezvoltată de companie este un „termometru“ pentru sentimente, potrivit Andei Gansca. Ea a povestit pentru New York Times că ideea dezvoltării aplicaţiei i-a venit atunci când studia la Stanford. Datele furnizate de Knotch sunt mai de încredere decât rezultatul obţinut prin analizarea datelor ne­struc­turate de pe alte reţele sociale, spune fostul angajat al Apple Avadis Tevanian.
 
Knotch speră că datele generate de utilizatori vor deveni importante pentru branduri, artişti sau chiar oameni politici.
 
În ultimele luni Knotch a început să publice infografice cu datele colectate de la utilizatori, acţiune care a atras interesul unor companii de media care vor să integreze aplicaţia ca un mecanism de feedback pentru articole şi diferite subiecte.
 
Compania nu are în plan să afişeze reclame în aplicaţie.
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.11.2013