Top zece al celor mai vândute produse din comerţ: apa minerală, sucurile şi berea domină rafturile magazinelor

Autor: Cristina Roşca 06.11.2013

Cele 12 reţele de comerţ mo­dern au doar 1% din nu­mărul total de puncte de vânzare din România, res­pectiv din locurile unde „banii schimbă mâinile“, însă  acestea ocu­pă aproape o treime din suprafaţa totală de vânzare şi au afaceri cumulate de 7-8 mld. euro anual, respectiv 40% din încasările întregului univers ce in­clu­de atât magazinele din comerţul cu do­mi­nantă alimentară (modern şi tra­di­ţional), cât şi benzinăriile, farmaciile şi HoReCa.

În România există 121.791 de puncte de vânzare, respectiv magazine din co­mer­ţul modern şi tradiţional, far­macii, ma­gazine de produse cosmetice, pro­duse chimice şi unităţi HoReCa, po­trivit stu­diului companiei de cercetare Vektor Mark­forschung care face astfel prima radio­grafie a locurilor de consum din România.

„Vektor Markforschung a realizat primul studiu complet pentru universul local de comerţ, până acum existând doar estimări. Astfel, am mers la fiecare unitate în parte, i-am făcut poze şi i-am luat coordonatele geogra­fice pentru a le pune pe o hartă online. În final am ajuns la 121.791 de puncte de vânzare, mai multe decât estimasem iniţial“, spune Marius Căluian, direc­torul general al companiei.

Potrivit aceluiaşi studiu domină ma­ga­zinele alimentare, chioşcurile şi maga­zinele de proximitate, cu circa 70.000 de unităţi. La polul opus, comerţul mo­dern, a cărui istorie a început să se scrie în a doua jumătate a anilor ’90, a ajuns la circa 1.100 de unităţi potrivit datelor ZF.

Vedeţi pe www.zfcorporate.ro tabelul integral cu produsele şi mai multe detalii