Olandezii de la ING Bank introduc în România serviciul de recunoaştere a vocii clienţilor în call-center

Autor: Ioana Nita 05.12.2013

ING Bank România va lansa în decursul acestei luni în premieră pe plan local serviciul Voice Biome­trics, prin care clienţii băncii vor putea obţine informaţiile necesare de la call center autentificându-se doar cu vocea, fără parole sau întrebări de verificare, prin intermediul unui asistent personal virtual.

Noul serviciu a fost dezvoltat şi implementat în colaborare cu Nuance Com­munications, compania americană cunoscută pentru crearea Siri, asistentul personal disponibil pentru smartphone-urile Apple, iar reprezentaţii ING estimează că vor avea peste 50.000 de utilizatori cu amprentă vocală în decurs de un an.

„Fiecare dintre noi are circa 3 parole la bancă, 3 la serviciu, Google, Facebook, iar acestea se adună. În fiecare an sunt sparte peste un milion de conturi. Experţii ne spun că parola trebuie să fie complexă, să conţină litere, litere mari, numere, semne, însă clientul pune o parolă simplă de câte ori poate. ING crede că una dintre soluţiile la această problemă este Voice Biome­trics“, a explicat Ştefan Radu, director produse şi canale directe pentru clienţii retail la ING Bank România.