Jean Valvis a luat 14 mil. euro de la BRD pentru Aqua Carpatica

Autor: Mădălina Dediu Panaete 10.12.2013

BRD Groupe Société Générale a acordat un credit în valoare totală de 14 milioane euro producătorului apei Aqua Carpatica, deţinut de omul de afaceri Jean Valvis, fondurile urmând să fie utilizate pentru extinderea capacităţi de producţie a apelor minerale şi pentru finanţarea activităţii curente.

 



"Proiectul de investiţii ce face obiectul creditului reprezintă continuarea planului de dezvoltare a companiei (...). Proiectul constă în captarea şi aducţiunea unui nou izvor, extinderea spaţiilor de producţie şi depozitare şi achiziţia unei linii de îmbuteliere de mare capacitate", se arată într-un comunicat al băncii.

Analiza, acordarea şi derularea creditului către Carpathian Springs, parte a Valvis Holding, sunt realizate prin intermediul sucursalei BRD Suceava.

"BRD susţine, prin această finanţare, dezvoltarea performantă a unei companii româneşti de top pe piaţa extrem de competitivă a apelor minerale. Suntem pregătiţi să finanţăm proiectele solide ale companiilor, susţinând astfel dezvoltarea economiei româneşti", a declarat Adrian Lisandru, director comercial persoane juridice în cadrul BRD Groupe Société Générale.

Valvis a pus bazele com­pa­niei producă­toare de apă minerală Dorna Apemin în 1994, care deţinea mărcile Dorna, Izvorul Alb şi Poiana Negri, iar în 2002 a vândut-o grecilor de la Coca-Cola HBC pentru circa 40 mil. euro, conform datelor de la acea vreme.

La opt ani după tranzacţia prin care cele trei branduri intrau în portofoliul gigantului din industria băuturilor răcoritoare, Valvis a decis să revină în unul dintre businessurile care l-au con­sa­crat, dar de data aceas­ta du­pă o investiţie de apro­xi­mativ 12 mil. euro într-o fabri­că situată la 20 de kilo­metri de Vatra Dornei şi cu un nou brand – Aqua Carpatica.

În 2010, când a lansat noul brand, piaţa era domi­na­tă de mărci locale, primii trei cei mai mari îmbuteliatori de la acea vreme fiind Romaqua (cu mărcile Borsec, Aqua­tique, Stânceni), Coca-Cola HBC şi European Drinks (Hera, Izvorul Minunilor), com­panie deţinută de fraţii Micula.

Cele opt branduri româ­neşti aveau atunci o cotă cu­mu­lată estimată la peste 70% din piaţă, potrivit datelor anterioare ale ZF.