Lars Lund, kika: Creşterea a venit din segmentul de mijloc, dar am vândut şi covoare de 10.000 de euro sau corpuri de iluminat cu cristale Swarovski

Autor: Ioana David 17.12.2013

Lars Lund, country manager al retailerului de mobilă kika România, spune că 2013 a fost un an cu suişuri şi coborâşuri din punctul de vedere al vânzărilor pe piaţa locală, în care s-a concentrat pe schimbarea unor game de produse pentru a se adapta specificului pieţei româneşti.

În vară grupul austriac kika/Leiner, inclusiv magazinul din Militari, a fost preluat de către sud-africanii de la Steinhoff Group, tranzacţie care a fost finalizată în noiembrie, după primirea acordului autorităţilor de concurenţă. Grupul Steinhoff s-a dezvoltat pe baza unei afaceri germane din domeniul mobilei, înfiinţată în 1965 de către Bruno Steinhoff, care a intrat în Africa de Sud în 1997, iar un an mai târziu a listat compania la bursa de la Johannesburg. 

„Anul acesta a fost un an de tranziţie spre găsirea a ceea ce aveam nevoie. (…) În martie am început să diminuăm preţurile, ceea ce a avut un impact pozitiv“, a afirmat Lund într-un interviu acordat Ziarului Financiar.

Din martie anul acesta, Lund a preluat conducerea afacerii din Serbia (unde kika are un singur magazin) şi Croaţia (unde are patru magazine), însă continuă să locuiască în România, în centrul vechi, zonă pe care o consideră „plină de viaţă“. El şi-a început mandatul în România în 2009, la aproximativ un an de la deschiderea magazinului din Militari, în urma unor investiţii de 31 mil. euro.