Piaţa de retail va mai atinge 130 de miliarde de lei, nivelul din anii de boom, abia în 2015

Autor: Cristina Roşca 19.12.2013

Piaţa locală de retail, care a revenit pe un trend ascendent în 2012, va avea un ritm de creştere de peste 5% în următorii ani, urmând să ajungă la 130 de miliarde de lei până în 2015, cu 11% peste nivelul actual, însă la o valoare similară celei din 2008, ultimul an de boom economic, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă PMR.

Începând cu 2009, consumul a început să scadă, românii au devenit tot mai cumpătaţi, iar achiziţiile de produsele electrocasnice, haine, cosmetice, mobilă sau bricolaj au intrat pe un trend puternic des­cendent. Chiar şi vân­zările de alimente au scăzut, deşi această piaţă a fost mai puţin afectată, românii orien­tându-şi banii în special către pro­dusele de strictă necesitate.

„După ce a crescut cu peste 10% în perioada 2003-2008, piaţa românească de retail a scăzut puternic în 2009 şi 2010, mulţi dintre jucători intrând în insolvenţă sau chiar în faliment. Totuşi, în 2011, piaţa a dat primele semne de revenire, iar lanţurile internaţionale prezente în România şi-au reluat expansiunea, proces ce a continuat şi în anul următor şi în prima jumătate din 2013“, spun analiştii PMR.