Consiliul Concurenţei: Lidl are cele mai mari vânzări de marcă proprie din comerţul local

Autor: Cristina Roşca 19.12.2013

Retailerul german Lidl, intrat pe piaţa locală după preluarea lanţului de magazine de tip discount Plus în noiembrie 2010, are printre cele mai mici preţuri din comerţul local pe anumite categorii, potrivit unei analize a Consiliului Concurenţei.

Consiliul Concurenţei a transmis ieri raportul privind prezenţa Lidl în România după preluarea magazinelor Plus, un raport finalizat la trei ani după apro­barea tranzacţiei. În urma analizei pornite din oficiu de Concurenţă, instituţia prezintă situaţia businessului Lidl fără a menţiona probleme legate de poziţie dominantă în raport cu furnizorii sau concurenţii.

Infografice ZF Corporate: mărci private

„Tendinţa generală a Lidl a fost una de scădere de la un nivel superior al preţului aplicat de Plus, înaintea reali­zării operaţiunii. Mai mult, pe majo­ritatea categoriilor analizate şi pe majo­ritatea pieţelor geografice, preţul mediu aplicat de Lidl a scăzut, în anu­mite situaţii chiar sub cel al concurenţilor sau cel aplicat de Kau­fland (companie-soră, ambele lanţuri făcând parte din grupul Schwarz - n. red.).“