Magazinele din România au avut afaceri mai mari în 2013, un an în care românii au fumat şi au băut mai puţin

Autor: Emil Popescu 03.02.2014

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor de autovehicule şi motociclete, a crescut anul trecut, faţă de 2012, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,5%, respectiv cu 0,4%, potrivit datelor INS.

 



Evoluţia a fost influenţată de creşterea vânzărilor de produse nealimentare, cu 3,6% ca serie brută. Scǎderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 3,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (0,1%), arată Institutul Naţional de Statistică (INS), într-un comunicat.

În decembrie 2013, afacerile din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor de autovehicule şi motociclete, a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută, cu 7,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,6%.

Comparativ cu decembrie 2012 indicatorii sunt mai mari cu 6,7%, respectiv 4,8%.