Magazinele din România au avut afaceri mai mari în 2013, un an în care românii au fumat şi au băut mai puţin
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor de autovehicule şi motociclete, a crescut anul trecut, faţă de 2012, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,5%, respectiv cu 0,4%, potrivit datelor INS.
Evoluţia a fost influenţată de creşterea vânzărilor de produse nealimentare, cu 3,6% ca serie brută. Scǎderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 3,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (0,1%), arată Institutul Naţional de Statistică (INS), într-un comunicat.
În decembrie 2013, afacerile din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor de autovehicule şi motociclete, a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută, cu 7,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,6%.
Comparativ cu decembrie 2012 indicatorii sunt mai mari cu 6,7%, respectiv 4,8%.