Concluzie bizară a unui fost şef de la Concurenţă: Şi consumatorii sunt „vinovaţi“ de formarea cartelurilor de pe piaţa petroliştilor

Autor: Octavian Calei 03.03.2014
Şi consumatorii sunt „vinovaţi“ de fap­tul că preţurile la benzină şi motorină urcă în mod constant şi că diferă nesemnificativ de la o sta­ţie la alta, a spus avocatul Valentin Mircea, fost vicepreşedinte al Consiliului Con­cu­renţei, în cadrul emisiunii ZF Live de vineri, 28 februarie.
 
„Sunt două categorii posibile de vinovaţi. Ori într-adevăr nu lasă preţurile şi nu joacă concurenţial (petroliştii – n.r.), dar mai există o a doua categorie de «vinovaţi», şi anume cei care cumpără. În momentul în care eşti pe o pia­ţă şi în care indiferent cât ai creşte preţul, consumul nu scade, de ce ai scădea preţul?“, a explicat Valentin Mircea. Astfel, jucătorii nou intraţi pe piaţă, precum SOCAR sau Gaz­prom, şi-au aliniat preţurile în loc să încerce să câş­tige cotă din piaţă printr-un preţ mai mic la pom­pă, mizând mai degrabă pe servicii sau un aspect mai atractiv al staţiilor, pentru că „oricum oamenii plătesc“.