Revoluţia smart TV: televizoarele cu internet ajung la jumătate din vânzări

Autor: Ioana Nita 04.04.2014

30% din cele 730.000 de televizoare vândute anul trecut au fost smart, iar anul acesta vor ajunge la 50%.

Obişnuinţa de consum a internetului este într-un proces continuu de transformare, utilizatorii accesând în prezent internetul nu doar de pe calculator, ci tot mai mult de pe dispozitive precum smartphone-uri, tablete şi televizoare.

Modul în care persoanele uti­lizează televizorul s-a schimbat fundamental în ultimii ani, acestea fiind folosite astăzi şi pentru a accesa conţinut multimedia direct de pe internet, con­ţinut video on demand, şi pentru jocuri.

Televizoarele smart permit conectarea la internet şi navigarea printr-un browser web, precum şi instalarea diferitelor aplicaţii pentru conţinut multimedia şi jocuri. Televizoarele care utilizează tehnologia OLED (Orga­nic Light-Emitting Diode) sunt mai subţiri şi mai uşoare decât televizoarele de tip LCD (Liquid Crystal Display), iar tehnologia UHD 4K asigură o rezoluţie de patru ori mai mare decât cea full HD.

Anul trecut, piaţa locală de televizoare s-a situat la circa 730.000 de unităţi, nivel similar cu cel din 2012, televizoarele smart având o pondere de 30% din total.

În anul 2011 mai puţin de 1% din gospodăriile din România aveau un smart TV, crescând la 2,6% în 2012 şi la 6% în 2013, potrivit unor estimări avansate de Direct One, o companie locală care a lansat Seenow - un serviciu de video on demand disponibil pe computere, TV-uri inteligente, smartphone-uri şi tablete, care oferă acces la o serie de posturi TV şi o bibliotecă de filme. Pentru finele anului 2013 compania estima un număr de 330.000 de televizoare inteligente conectate la internet în România.