Şeful Metro: Jucătorii actuali au ocupat locaţiile-cheie din piaţă. Vor mai fi deschideri în retail, însă nu în ritmul alert din această perioadă
Jucătorii din comerţul modern au ocupat locaţiile-cheie din piaţă şi, deşi mai este loc de dezvoltare şi vor mai fi deschideri, ele nu se vor derula în ritmul alert din această perioadă, este de părere Gilles Roudy, executivul francez care conduce Metro Cash&Carry România.
„În prezent jucătorii actuali au ocupat locaţiile-cheie din piaţă, şi deşi mai e loc de dezvoltare, nu putem spune că se vor mai deschide alte, să zicem, 1.000 de magazine de comerţ modern pentru că piaţa nu ar putea suporta atât de multe", a spus Roudy.
Piaţa s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, jucătorii - în special lanţurile de supermarketuri şi magazinele de discount – deschizând 100 sau chiar 200 de unităţi noi pe an. În acest context numărul de hipermarketuri, Cash & Carry, supermarketuri (împreună cu magazinele de proximitate deschise de lanţurile internaţionale) şi magazine de tip discount a depăşit anul trecut pragul de 1.200 .
Reţeaua Metro are 32 de magazine dintre care 26 clasice (pe suprafaţă mare, de circa 8.000-10.000 mp) şi şase Metro Punct (de 2.000-3.000 mp).
În ceea ce priveşte franciza LaDoiPaşi, Roudy spune că va continua dezvoltarea, compania căutând în permanenţă proprietari de magazine care să devină parteneri.
"Nici aici nu este o cursă de viteză, putem deschide fie 200 de unităţi în cinci ani, fie 1.000, în funcţie de oportunităţi. În rural aceste magazine sunt singura legătură a consumatorilor cu comerţul modern.“
Metro Cash & Carry a terminat anul 2012 (ultimul pentru care există date publicde) cu afaceri de 5,04 mld. lei (1,13 mld. euro) în creştere în lei cu sub 2% faţă de 2011. În aceeaşi perioadă profitul a scăzut la jumătate până la 66,5 mil. lei în 2012.