Proprietarul Transavia, un business de 135 mil. €: Exclud posibilitatea ca exporturile să fie colacul nostru de salvare. Baza este la tine acasă

Autor: Ioana Tudor 14.04.2014

Într-o perioadă în care mulţi dintre antreprenorii români se uită peste graniţe pentru a-şi proteja afacerile, Ioan Popa, proprietarul grupului Transavia, spune că piaţa internă este baza creşterii. Cu 25 de milioane de pui în 15 ferme aflate în judeţele transilvănene Alba, Cluj, Sibiu, Braşov şi Harghita, o fabrică de nutreţuri combinate, două ferme de reproducţie, două staţii de incubaţie, două abatoare, o fabrică de procesare a cărnii şi patru ferme vegetale, Transavia este cel mai mare jucător din piaţa de carne locală, cu un business de 135 de milioane de euro anul trecut, o marjă de peste 10% şi planuri de creştere pentru 2014. Dacă ar fi să-şi vândă mâine afacerea, Popa spune că ar încasa circa 200 de milioane de euro, dar deocamdată Transavia nu este de vânzare, ochii proprietarilor fiind aţintiţi pe achiziţii.

Dincolo de afacerea cu carne, compania cultivă şi aproximativ 10.000 hectare de teren cu porumb, grâu şi orzoaică pentru pro­ducţia proprie a furajelor folosite în creş­terea păsărilor, iar anul acesta testează rentabilitatea propriei producţii de soia.