Dan Şucu, Mobexpert: Privesc cu optimism către a doua jumătate a anului pe măsură ce costurile bancare ajung la o oarecare rezonabilitate

Autor: Ioana David 17.04.2014

Grupul Mobexpert, controlat de omul de afaceri Dan Şucu, a înregistrat o creştere de 5% a vânzărilor în primul trimestru al acestui an comparativ cu acelaşi interval din 2013, într-o perioadă în care piaţa internă de profil nu a scăpat de scădere.

„Ar fi putut fi mai mult dacă nu ar fi fost zăpada de la final de ianuarie şi început de februarie, care a com­promis aceste luni. În 2013 nu am avut zăpadă în această perioadă“, a spus Dan Şucu, preşedintele Mobexpert.

În pofida creşterii raportate, omul de afaceri este rezervat în ceea ce priveşte rezul­tatele din primele trei luni care ar putea duce la o analiză superficială a ten­dinţei din piaţă şi spune că aşteaptă datele după primul semestru pentru a avea o concluzie rele­van­tă. Astfel, în analizarea vân­­zărilor din retail de la începutul anului ar trebui să fie luat în calcul Paştele care poate muta consumul dintr-un trimestru în altul.

Mobexpert este cel mai mare jucător de pe piaţa locală a mobilei, care ope­rează o reţea de 32 de ma­ga­zine (inclusive unităţile de mari dimensiuni) şi nouă fa­brici, şi care anul trecut a realizat un rulaj de aproximativ 120 mil. euro, potrivit calculelor ZF. Afa­ce­rile grupului s-au aflat pe creştere atât în ultimii trei ani, în pofida scăderilor din piaţă, după ce Şucu a mizat pe anumite seg­men­te care i-au validat aşteptările. Spre exem­plu, omul de afaceri a „marşat“ pe mobi­lierul pentru grădină şi pe decoraţiuni pentru a com­pensa hemoragia vânzărilor de mobilă. Totodată, Şucu şi-a lărgit colecţiile, adăugând noi piese, şi a intensificat vizitele la târgurile de profil.

În aceste condiţii, după o scădere a rula­ju­lui în 2009 şi 2010, cei mai grei ani pentru piaţa locală de mobilă, businessul Mobex­pert şi-a reluat trendul ascendent, însă este de­parte de nivelul maxim de 169 mil. euro atins în 2008.