Managerii români trebuie să iasă din zona de „platou“. O creştere de 5% a veniturilor nu e suficientă, iar prudenţa nu aduce cotă de piaţă

Autor: Adelina Mihai 22.04.2014

O creştere a veniturilor anuale situată în intervalul 10 - 25% este cea mai profitabilă pentru o companie, iar acest lucru este valabil pentru toate industriile, arată un studiu realizat la nivel global de firma de consultanţă A.T. Kearney din 1997 încoace, pentru a identifica procentul optim de creştere a veniturilor organizaţiilor. În România însă, managerii au bugete construite în zona menţinerii afacerilor la acelaşi nivel ca în anul precedent, iar când vânzările scad, politicul este de vină, a explicat Michael Weiss, şeful A.T. Kearney.

„Majoritatea directo­rilor din companiile din România spun că se aşteaptă la o creştere a ve­ni­turilor cuprinsă între 0 şi 5%. Este, pe de-o parte, o veste bună pentru că tren­dul este pozitiv, însă o creştere de 5% nu este suficientă. Managerii români tre­buie să găsească o modalitate să iasă din zona de «stagnare», să îşi regân­dească strategia de business pentru a aduce din nou afacerile pe creş­tere“, a spus Michael Weiss, Managing Partner în cadrul A.T. Kearney, una dintre cele mai mari companii de consultanţă în management de pe plan local.

El a adăugat că, de multe ori, consultanţii în management sunt între­baţi de ce o creştere a veniturilor mai ma­re de atât nu e recomandată, însă ex­plicaţia este simplă: cu cât creşterea este mai accelerată, cu atât gradul de com­plexitate al businessului este mai mare, iar acesta devine din ce în ce mai greu de gestionat.