Trei companii deţin jumătate din vânzările de brânzeturi în retail

Autor: Mădălina Dediu Panaete 25.04.2014

Grupul german Hochland, olandezii de la Friesland­Campina şi compania franceză Lactalis, producătorul La Dorna, au înregistrat împreună anul trecut aproape jumătate din vânzările de brânzeturi din retail, adică 140 mil. euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. „Hochland reprezintă circa un sfert din piaţa de brânzeturi din România.

Produsele fabricate de Hochland în unităţile de producţie din Sighişoara şi Sovata se regăsesc pe piata locală exclusiv sub marca Hochland”, au declarat reprezentanţii companiei cu afaceri de 44 mil. euro, care este lider pe acest segment.

Vânzările de brânzeturi în magazine ajung anual la circa 32.000 de tone cu o valoare totală de 280 mil. euro (inclusiv TVA), arată datele Euromonitor. În total în România se consumă 100.000 de tone de brânzeturi anual, cifră care include şi vânzările din pieţe şi din producţie proprie. România este departe de a atinge consumul din ţări dezvoltate, unde fiecare locuitor consumă în medie anual câteva zeci de kilograme de brânză sau caşcaval.