Prima afacere românească din industria laptelui care ar putea trece de pragul de 100 de milioane de euro

Autor: Mădălina Dediu Panaete 01.05.2014

În 2008, producătorul din Alba Iulia, care deţine brandul Zuzu, avea afaceri de 50 de milioane de euro.

Albalact, cea mai mare companie cu acţionariat majoritar românesc din in­dustria laptelui, are ca principal obiectiv în acest an creşterea cifrei de afaceri la peste 100 mil. euro, de la un rulaj de 95 mil. euro în 2013.

Astfel, compania controlată de Raul Ciurtin ar putea fi prima afacere românească de pe piaţa lactatelor care ar trece de acest prag atins până acum, cu o singură entitate fiscală, doar de francezii de la Danone.

„Această sumă se va concretiza prin păstrarea cotei de piaţă la majoritatea produselor şi creşterea susţinută pe piaţa brânzeturilor şi a iaurturilor (...). În 2014 se va investi într-o gamă largă de produse din brânză de vaci, iaurturi la pahar precum şi iaurturi cu fructe la pahar. Se va acorda o atenţie deosebită diferitelor categorii de smântână“, se arată în cel mai recent raport al Albalact.

Compania este controlată de omul de afaceri Raul Ciurtin, care deţine indirect 42,53% din ac­ţiuni, prin două firme înregistrate în Cipru - Cris­ware Holdings (26,86%) şi Croniar Holdings Limited (15,67%).

Antreprenorul, acum în vârstă de 41 de ani, a preluat după terminarea facultăţii frâiele afacerii Albalact de la tatăl său. Petru Ciurtin a achiziţionat în 1999 pachetul majoritar de acţiuni al firmei Albalact după ce compania a intrat în proces de privatizare. Raul Ciurtin spunea în 2009 într-un inter­viu acordat ZF că la momentul preluării socie­tăţii fabrica se afla „într-o situaţie dezastruoasă, iar datornicii băteau la uşă“. În prezent, el este unul dintre cei mai tineri antreprenori din industria alimentară şi conduce a treia cea mai mare companie din piaţa lactatelor luând faţa unor multinaţionale precum Hochland sau Lactalis (producătorul La Dorna) într-o industrie în care sute de fabrici româneşti au capitulat sub povara costurilor mai mari şi a scăderii consumului. Albalact, listată la Bursa de Valori Bucureşti cu simbolul ALBZ, are în prezent o capitalizare de circa 118 mil. lei (în jur de 26 mil. euro).