MOL ratează „la mustaţă“ pragul de 1 mld. euro al afacerilor în România, dar îşi creşte profitabilitatea

Autor: Roxana Petrescu 05.05.2014
MOL România, al patrulea jucător ca mă­rime de pe piaţa petrolieră locală, a ajuns anul trecut la afaceri de 979 de mi­lioa­ne de euro, în creştere cu 5% com­pa­ra­tiv cu 2012. MOL ratează astfel cu puţin in­trarea în „clubul miliardarilor“ din Ro­mâ­nia, dar îşi îmbunătăţeşte profita­bili­ta­tea şi anunţă investiţii de 10 mil. euro pen­tru anul acesta, mai ales în ex­tin­derea reţelei.
 
Potrivit datelor furnizate de companie, anul trecut MOL a finalizat exerciţiul fi­nan­ciar cu un profit net de 20,3 milioane de euro, în creştere cu aproape 19% faţă de 2012. Astfel, marja de profit a companiei a crescut de la 1,8% la 2,1%.
 
WikiZF: Profilul companiei MOL România Petroleum Products S.R.L.
 
„Principalul motiv pentru majorarea cifrei de vânzări este creşterea volumelor vândute. Totalul vânzărilor retail ale MOL Ro­mânia în 2013, în volum (inclusiv car­buranţi, GPL şi lubrifianţi), a crescut cu 7%, la 503.000 tone, comparativ cu 469.000 de tone în 2012. Ca structură, vânzările de motorină au fost dominante, cu un volum de circa 365.000 de tone, în urcare cu 8% comparativ cu 2012, în timp ce vânzările de benzină au fost de aproximativ 133.000 de tone, în urcare cu 6% faţă de anul pre­cedent“, au explicat reprezentanţii com­paniei. Anul trecut, la nivel de piaţă media preţurilor la carburanţi s-a menţinut aproximativ la acelaşi nivel cu cel din 2012.