Ungurii de la MOL, aproape de liga miliardarilor în euro

Autor: Roxana Petrescu 05.05.2014

MOL România, al patrulea cel mai important jucător din comerţul cu carburanţi, a ajuns anul trecut la un profit net de 20,3 milioane de euro, cu circa 19% mai are decât cel din 2012, dar afacerile companiei au ratat la limită pragul de un miliard de euro.

Astfel, MOL a ajuns la 979 de milioane de euro în 2013, în creştere cu 5%, principala explicaţie fiind extinderea reţelei, în contextul în care pre­ţul mediu al carburanţilor s-a menţi­nut la nivel constant. 

„Anul trecut, am anunţat deschiderea a 8 noi benzinării, iar de la începutul acestui an am deschis alte 4, astfel că reţeaua noastră de retail a ajuns la 147 de staţii. Vom continua să ur­măm această strategie de creştere“, au declarat reprezentanţii MOL Ro­mânia, care au pentru anul acesta un buget de investiţii de 10 milioane de euro.

Un alt factor care a generat creşterea vânzărilor MOL a fost evoluţia poziţivă înregistrată pe segmentul de bitum, material folosit pentru construcţia şoselelor. „Am ajuns la o cotă de piaţă de peste 15% (pe piaţa bitumului - n.red.), furnizând în special pentru proiecte de infrastructură din partea de vest a ţării (Sibiu-Năd­lac, Sebeş-Cluj). Ne aşteptăm ca îmbu­nătăţirea infrastructurii să susţi­nă creşterea economică, pe termen lung“, au mai spus oficialii MOL.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre vânzările de retail al companiei, defalcate pe categorii de produse

- date despre evoluţia cotei de piaţă 

- declaraţia reprezentaţilor MOL România despre planurile pe termen mediu