Nemţii de la RWE atacă retailul de energie în România şi vor să ajungă în „prima ligă“ în cinci ani

Autor: Radu Bostan 06.05.2014
Concernul german RWE, unul dintre cele mai mari grupuri de utilităţi din Europa, va intra pe segmentul de furnizare a energiei pe piaţa românească, cu obiectivul pe ter­men mediu de a deveni unul din prin­cipalii ju­cători, în pofida concurenţei din partea ce­lor­lalţi giganţi europeni prezenţi în Ro­mâ­nia.
 
RWE este un business integrat cu afa­ce­ri de 54 mld. euro, cu activităţi atât în pro­ducţia de energie, ţiţei şi gaze naturale, cât şi pe partea de vânzare şi distribuţie. Germanii au pătruns discret pe piaţa locală acum câţiva ani şi s-au implicat în special în co­mer­ţul angro cu energia, dar şi în furnizarea către consumatori finali printr-o subsidiară un­gară, MASZ. Activitatea acesteia este însă redusă, iar ma­na­gementul din Essen a decis ca partea de retail a energiei să se des­fă­şoare de acum di­rect sub brandul RWE. Firma RWE Energie a obţinut săptămâna trecută licenţa de furnizare a energiei şi mai are de trecut câteva etape birocratice până să înceapă efectiv să vândă curent.
 
„Firmele or să meargă în paralel o pe­rioa­dă. Unii clienţi vor trece treptat la RWE Ener­gie. Decizia celor din Germania este ca fir­ma MASZ să-şi înceteze activitatea încet-încet“, a spus Gabriel Horneac, în prezent di­rector de vânzare la MASZ, dar care va con­duce operaţiunile de furnizare la noua firmă.
 
„Planurile noastre pe termen mediu şi lung sunt să devenim nişte jucători în prima ligă, adică să fim printre cei mai mari fur­nizori de energie electrică. Termenul ar fi cam de cinci ani“, a adăugat el.
 
 
Concurenţă dură
 
MASZ a vândut anul trecut în jur de 100 GWh de energie, ceea ce înseamnă că RWE ia startul de la o cotă de mai puţin de 0,4% din piaţa concurenţială. Pentru a ajunge pe po­diumul furnizorilor de energie, unde cifrele de afaceri sunt de ordinul sutelor de mi­lioane de euro, nemţii trebuie să-şi extindă substanţial portofoliul de clienţi şi vo­lumul vândut şi asta pe o piaţă fragmen­tată şi extrem de competitivă. Dacă la sfâr­şitul lui 2012 piaţa de retail de energie era disputată de 35 de firme, numărul acestora crescuse la 48 în decembrie 2013, arată datele Autorităţii Naţionale de Regle­men­tare în do­me­niul Energiei (ANRE).