România este percepută la nivel internaţional ca un producător de vin „ieftin“
Industria vinului din România, care este al şaselea producător european de vin şi se află între primii 14 jucători mondiali, a reuşit să se diferenţieze de alte sectoare ale economiei prin faptul că a atras integral fondurile europene alocate.
Tendinţa pieţei în materie de vin este să meargă către segmentul premium, care per total creşte încasările, chiar dacă consumul cantitativ scade, a declarat la emisiunea ZF Live Victor Ciupercă, Area Manager AMB Holding (Crama Liliac).
„A scăzut consumul de vin de slabă calitate, dar a crescut consumul de alcool premium. În lumea vinului se întâmplă un fenomen interesant: consumul global scade, dar vânzările de vin cresc, precum şi încasările. Acum zece ani marii jucători din industria vinului, moşteniţi din era comunistă, ocupau aproape 70% din piaţă. În prezent ei nu ocupă mai mult de 55% din piaţă. Restul e ocupat de crame mici. România este al şaselea producător european de vin, are a cincea suprafaţă viticolă din Europa şi se află printre primii 14 jucători mondiali. Suntem favorizaţi de poziţionarea geografică, perfectă pentru producţia de vin“, a spus Victor Ciupercă.