Kaufland renegociază contractul cu Coca-Cola. Produsele nu mai sunt prezente pe rafturi

Autor: Cristina Roşca 08.05.2014
Retailerul german Kaufland, liderul comerţului modern local, nu mai comercializează în magazinele din România produsele gigantului Coca-Cola, cu excepţia Coca-Cola la 2,5 litri. Cele două parţi negociază în prezent reluarea colaborării, potrivit reprezentanţilor Kaufland, care nu înaintează însă niciun termen privind momentul când produsele vor reveni pe rafturi.
 
Contractul dintre cel mai important retailer din România şi liderul pieţei locale de băuturi răcoritoare are o valoare de câteva zeci milioane de euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. Coca-Cola are în portofoliu produse sub branduri precum Fanta, Sprite, Coca-Cola sau Dorna.
 

Ziarul Financiar vă recomandă:

Kaufland şi-a dublat afacerile şi a angajat 5.000 de oameni în criză, cei mai mulţi sunt însă casieri plătiţi cu mai puţin de 1.000 de lei

Câte supermarketuri şi hypermarketuri se vor mai deschide în România

Peste 1.000 de camioane aleargă pe soşele pentru a aproviziona zilnic comerţul modern


„În această perioadă Kaufland nu comercializează produse ale companiei Coca-Cola, excepţie făcând Coca-Cola la 2,5 litri. (…) Se încearcă rezolvarea acestei situaţii în perioada ur­­mătoare“, spun reprezentanţii reţelei germane cu peste 90 de hipermarketuri cu preţuri mici în România şi cu afaceri de peste 1,6 miliarde de euro în 2013, conform estimărilor ZF pe baza da­­telor din piaţă. Oficialii companiei Kaufland nu oferă de­ta­lii privind motivul pentru care produsele nu se mai găsesc la raft.

 
WikiZF: Profilul companiei Kaufland
 
Pe de altă parte, reprezentanţii Coca-Cola HBC susţin că produsele companiei încă mai sunt pe rafturile magazinelor Kaufland. „Da, produsele companiei Coca-Cola HBC România sunt distribuite de Kaufland“, a fost răspunsul reprezentan­ţilor Coca-Cola HBC România la întrebarea ZF dacă produsele companiei se mai găsesc în magazinele Kaufland şi dacă nu, de ce se întâmplă acest lucru. Aceştia nu au spus dacă băuturile din portofoliul companiei se vor mai găsi în hipermarketurile Kaufland.
 
O situaţie similară celei din România are loc şi în Polonia unde presa locală scrie că cele două părţi negociază încă termenii contractului de colaborare pentru 2014.
 
Kaufland, companie care a intrat pe piaţa din România în 2005, este activă pe formatul hipermarketurilor, însă spre deosebire de competitorii săi precum Auchan sau Carrefour, are şi politică de discount, focusul companiei fiind pe preţ. Mai mult, magazinele sale au între 2.000 şi 5.500 mp, în timp ce ale competiţiei depăşesc uneori şi 10.000 mp.
 
În contextul în care politica germanilor este să aibă pe rafturi produse cu preţuri cât mai mici, ei au pariat puternic pe mărci private, produse no name care concurează cu branduri cunoscute. Acestea au preţuri cu până la 30% mai mici decât ale brandurilor consacrate deoarece compania nu are costuri de marketing, iar cele de ambalare sunt foarte mici. Germanii au propriile produse şi pe segmentul băuturilor răcoritoare, acestea concurând direct cu cele ale brandurilor cunoscute precum Coca Cola sau Pepsi.
 
Cu toate acestea, pe rafturile magazinelor Kaufland sunt prezente pe toate categoriile produsele celor mai importante branduri, spre deosebire de cazul Lidl unde 80% din ofertă este marcă privată. Astfel, în timp ce în magazinele Kaufland oferta cuprinde atât mărci private cât şi principalele branduri, în Lidl pe lângă produsele proprii există doar una sau două branduri consacrate.
 
Mărcile private au ajuns să reprezinte circa 30% din vânzările în volum ale Kaufland şi 20% din cele în valoare, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.