Segmentul business a propulsat veniturile grupului Cosmote - Romtelecom

Autor: Adrian Seceleanu 09.05.2014
Cosmote şi Romtelecom, companii controlate de nemţii de la Deutsche Telekom prin grupul elen OTE, au înregistrat în primul trimestru venituri cumulate de 261 mil. euro, în creştere cu 7%, pe fondul creşterii bazei de clienţi şi a numărului de proiecte IT&C din mediul de business.

„În primul trimestru din 2014, pe segmentul business-to-business, am înregistrat cele mai bune rezultate de până acum în ceea ce pri­veşte baza de clienţi, respectiv veniturile“, a declarat Nikolai Beckers, CEO al Cosmote şi Rom­telecom.

Romtelecom, lider pe telefonia fixă şi numărul doi pe internet fix şi TV, a început să se extindă puternic şi pe segmentul de servicii IT sau de pachete de soluţii IT&C pentru a compensa scăderile de pe voce. Proiectele de acest tip, în care clienţi sunt companii foarte mari, au generat venituri mai mari cu peste 200% în primul trimestru, au precizat oficialii Romtelecom.

Cos­mote şi-a mărit cu 27% baza de clienţi business în primul trimestru, în aceste condiţii veniturile diviziei B2B avansând cu 15% în intervalul menţionat. Această evoluţie reflectă „eforturile companiei de a lansa oferte ţintite către companii şi sinergiile cu Romtelecom“, potrivit datelor OTE.

Profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) al celor două companii a fost de 66 mil. euro, în creş­tere cu 4,8%, pe fondul creşterii câştigurilor din telefonie mobilă cu 10%.