Google: România are cel mai mic procent de utilizatori din regiune care intră zilnic pe net. Ce caută românii pe Internet de pe smartphone-uri
În 2013 pe plan local s-au vândut circa 1,5 milioane de smartphone-uri şi aproape 500.000 de tablete, iar anul acesta piaţa dispozitivelor mobile va continua să crească puternic, urmând să ajungă la 3 milioane de unităţi vândute, conform estimărilor jucătorilor din industria de profil.
În principal românii folosesc internetul pe smartphone-uri pentru informare – 41% şi pentru divertisment – 34%. Dintre aplicaţiile de divertisment pe smartphone, utilizatorii români apreciază cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) şi fotografia (47%).
Alarma, ceasul şi camera sunt cele mai populare aplicaţii pentru smartphone utilizate în România, care sunt folosite de aproximativ 80% dintre utilizatori, conform studiului realizat pentru Google. „Dacă este conectat la internet, funcţiile informative (41%) şi de divertisment (34%) ale smartphone-ului sunt considerate mai utile decât cele ale unui telefon obişnuit. În ceea ce priveşte divertismentul pe smartphone, utilizatorii români apreciază cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) şi fotografia (47%)“, conform studiului.
Smartphone-urile şi tabletele sunt folosite de asemenea mai mult pentru accesarea reţelelor de socializare decât laptopurile şi calculatoarele personale, care sunt utilizate în special pentru căutări online. Aproximativ 75% dintre utilizatorii români de internet intră frecvent pe reţelele de socializare. Facebook este lider pe acest segment, circa 97% dintre românii care folosesc mediile de socializare au un cont de Facebook.
GoogleĂ este a doua reţea ca popularitate în România, cu un procent de 44% din utilizatorii de reţele de socializare. Verificarea paginii de Facebook, GoogleĂ, Twitter sau Instagram este cea mai răspândită activitate pe smartphone şi pe tabletă în cazul românilor - 58% utilizatori pe smartphone şi 45% pe tabletă.
În ceea ce priveşte utilizarea internetului zilnic, românii însă se află la coada clasamentului între cele cinci ţări analizate. Doar 32% dintre români folosesc internetul aproape în fiecare zi (în medie), aproape jumătate faţă de Ungaria (62%) şi Slovacia (61%). Conform datelor Eurostat, circa 45% dintre români intră pe internet cel puţin o dată pe săptămâni.