Google: România are cel mai mic procent de utilizatori din regiune care intră zilnic pe net. Ce caută românii pe Inter­net de pe smartphone-uri

Autor: Ioana Nita 13.05.2014
Aproape 70% dintre utilizatorii de internet din România accesează inter­netul de pe smartphone-uri sau tele­foane mobile, iar peste 32% dintre aceş­tia folosesc tabletele, cu mult peste pro­centele înregistrate în Republica Cehă, Slovacia, Ungaria şi Polonia, potrivit studiului „Internetul în viaţa de zi cu zi“  realizat de IIBR la solicitarea Google. În cadrul studiului în fiecare ţară au fost chestionate 1.000 de persoane în vârstă de cel puţin 15 ani, care folosesc inter­netul în mod regulat (cel puţin o dată pe săptămână).

În 2013 pe plan local s-au vândut circa 1,5 milioane de smartphone-uri şi aproape 500.000 de tablete, iar anul acesta piaţa dispozitivelor mobile va continua să crească puternic, urmând să ajungă la 3 milioane de unităţi vândute, conform estimărilor jucătorilor din industria de profil.

În principal românii folosesc inter­netul pe smartphone-uri pentru infor­mare – 41% şi pentru divertisment – 34%. Dintre aplicaţiile de divertisment pe smartphone, utilizatorii români apre­ciază cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) şi fotografia (47%).

Alarma, ceasul şi camera sunt cele mai populare aplicaţii pentru smart­phone utili­zate în România, care sunt folosite de aproximativ 80% dintre utilizatori, con­form studiului realizat pentru Google. „Dacă este conectat la internet, funcţiile informative (41%) şi de divertisment (34%) ale smartphone-ului sunt consi­derate mai utile decât cele ale unui tele­fon obişnuit. În ceea ce priveşte divertis­mentul pe smartphone, utilizatorii români apreciază cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) şi fotografia (47%)“, conform studiului.

Smartphone-urile şi tabletele sunt folosite de asemenea mai mult pentru accesarea reţelelor de socializare decât laptopurile şi calculatoarele personale, care sunt utilizate în special pentru cău­tări online. Aproximativ 75% dintre uti­li­zatorii români de internet intră frec­vent pe reţelele de socializare. Facebook este lider pe acest segment, circa 97% dintre românii care folosesc mediile de socializare au un cont de Facebook.

GoogleĂ este a doua reţea ca popularitate în România, cu un procent de 44% din utilizatorii de reţele de so­cializare. Verificarea paginii de Face­book, GoogleĂ, Twitter sau Instagram este cea mai răspândită activitate pe smartphone şi pe tabletă în cazul românilor - 58% utilizatori pe smart­phone şi 45% pe tabletă.

În ceea ce priveşte utilizarea inter­netului zilnic, românii însă se află la coada clasamentului între cele cinci ţări ana­lizate. Doar 32% dintre români folo­sesc internetul aproape în fiecare zi (în medie), aproape jumătate faţă de Ungaria (62%) şi Slovacia (61%). Con­form datelor Eurostat, circa 45% dintre români intră pe internet cel puţin o dată pe săptămâni.