Vodafone a înregistrat venituri în scădere în anul fiscal 2013-2014, de 703 mil.euro, dar a câştigat 100.000 de clienţi noi

Autor: Marius Oncu 20.05.2014

Fără impactul scăderii tarifelor de interconectare, veniturile din servicii pentru anul financiar 2013-2014 au crescut organic cu 2%.

Raportarea în bază organică reflectă evoluţia comparabilă, atât din privinţa impactului fuziunilor şi achiziţiilor, cât şi a efectului de curs valutar.

Veniturile din servicii pentru trimestrul încheiat la 31 martie 2014 au fost de 173,6 de milioane de euro, în creştere cu 3,8%, în bază organică, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Veniturile totale pentru întregul an financiar s-au situat la 748,5 milioane de euro, în scădere cu 2,2%, în bază organică, faţă de anul trecut.

Compania a înregistrat venituri din date mobile în urcare cu 20,5% în trimestrul încheiat la 31 martie 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru întregul an 2013-2014, veniturile din date mobile au crescut cu 25,1%, faţă de anul financiar anterior.

Profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) a atins valoarea de 248,4 de milioane de euro pentru întregul an 2013-2014. EBITDA ca procent din venituri a fost de 33,2%, în scădere cu 2,8 puncte procentuale, comparativ cu anul trecut.

Compania avea în martie, sfârşitul trimestrului al patrulea şi al anului fiscal 2013-2014, 8,186 milioane de clienţi, cu 129.000 mai puţini decât 8,315 milioane la sfârşitul lunii decembrie, când s-a încheiat trimestrul al treilea.

Dintre aceştia, 59,5% sunt utilizatori de cartele preplătite, iar restul clienţi pe bază de abonament.

Comparativ cu sfârşitul anului fiscal 2012-2013, când numărul total de clienţi se situa la 8,081 milioane, compania a înregistrat un avans de peste 100.000 de clienţi.

Rata de penetrare a terminalelor smartphone în baza de clienţi a crescut cu 4,4 puncte procentuale, în trimestrul încheiat la 31 martie 2014, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Venitul mediu pe utilizator s-a situat la 6,3 euro în trimestrul al patrulea al anului fiscal, perioada ianuarie-martie, comparativ cu 6 euro în acelaşi interval al anului anterior şi 6,4 euro în trimestrul al treilea, perioada octombrie-decembrie.

Vodafone România este o divizie a grupului britanic Vodafone, cu aproximativ 434 de milioane de clienţi la 31 martie 2014.