Primul tren electric fabricat în România îşi caută proprietar. „L-am dat în teste către CFR Călători, dar ne uităm şi după alţi clienţi din ţară şi străinătate“
Compania Softronic din Craiova, producătorul primului tren electric fabricat în România, caută cumpărător pentru proiectul Hyperion, trenul de cinci milioane de euro fabricat în ultimii trei ani în oraşul din Oltenia.
Softronic a finalizat în acest an construcţia trenului electric Hyperion, după ce a primit o finanţare de 4,3 mil. euro de la Garanti Bank. Trenul a fost împrumutat în prezent, cu titlu gratuit, la CFR Marfă, pentru 60 de zile, pe ruta Craiova – Bucureşti. „Sperăm ca CFR Călători să se convingă de faptul că acest tren este util pentru companie, mai ales că sunt foarte mici costurile de întreţinere, de trei ori mai reduse decât cele ale unui tren normal“, a spus la ZF Live Ionel Ghiţă, preşedintele companiei.
Rama electrică Hyperion poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 de kilometri pe oră, respectiv 200 de kilometri pe oră, are podea joasă, două vagoane motoare şi două purtătoare, cu o capacitate de 180 de locuri pe scaune.
„Varianta actuală, de 160 de kilometri pe oră, poate circula pe tronsonul Bucureşti - Constanţa sau pe tronsonul Bucureşti-Braşov, pentru că infrastructura permite pe aceste rute o viteză de 160 km/oră. Trenul poate circula însă şi pe alte rute unde viteza permisă este însă mai mică“, a explicat Ghiţă.