Algocalmin aduce 16% din vânzările Sanofi

Autor: Ioana David 30.05.2014
Algocalmin, unul dintre cele mai vechi branduri de medicamente din România, a în­re­gistrat vânzări de peste 10 milioane de cutii în intervalul aprilie 2013 – martie 2014 si­mi­lare cu cele din exerciţiul financiar anterior.
 
Acesta este cel mai bine vândut produs din portofoliul Sanofi în volum, aflându-se totodată şi pe primul loc în topul celor mai vân­dute medicamente din România (tot în volum), potrivit reprezentanţilor Sanofi, care ci­tează date ale firmei de cercetare IMS Health.
 
Algocalmin este un medicament care se eli­berează pe bază de prescripţie medicală (are acest statut din 2011, anterior putând fi cum­părat şi fără reţetă), iar pe primul loc în topul celor mai vândute pastile se află de mai mulţi ani. „Şaisprezece la sută din vânzările în volum ale Sanofi sunt generate de Algo­cal­min“, a spus Simona Cocoş, directorul ge­ne­ral al Zentiva România. Ea citează datele IMS Health care se referă la grupul Sanofi (fără Pasteur) pe piaţa locală. Algocalmin este produs de fabrica Zentiva din Ca­pit­ală, care este de­ţinută de francezii de la Sanofi. Algocalmin a fost lansat la înce­putul anilor '60, la scurt timp de la înfiinţarea fabricii producătoare, care iniţial se numea Uzina de Medicamente Bucureşti (şi care a fost redenumită Sicomed după 1990, pentru ca ulterior să ia numele cehilor de la Zentiva, după ce a fost achizi­ţionată de aceştia).