„Proiectul CEO privat la stat este o farsă care trebuie să înceteze. Acolo unde au avut loc îmbunătăţiri la companiile de stat a fost mâna DNA şi a Curţii de Conturi“

Autor: Adelina Mihai 09.06.2014

Haosul schimbărilor tot mai frecvente făcute de miniştri la conducerea „privată“ a companiilor de stat arată că, la aproape doi ani de când un manager privat a preluat frâiele unei companii de stat, proiectul „CEO privat la stat“ este un eşec plătit de guvernul Ponta din banii publici.

Situaţia este cu atât mai îngrijoră­toare cu cât schimbările de management au început să se facă aproape săptămânal, iar pe lista noilor-numiţi se află persoane a căror experienţă nu doar că nu corespunde cu profilul candidaţilor căutaţi (cerinţă impusă prin lege), ci au sau au avut activitate politică în cadrul partidului aflat la guvernare.

Tarom, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti şi CFR Marfă sunt doar trei dintre companiile de stat care aveau la conducere manageri „privaţi“ care au fost schimbaţi în ultima lună. În toate aceste companii, aflate în curtea Ministe­rului Transporturilor condus de Dan Şova, schimbările au fost făcute fără prea multe explicaţii.

„Este culmea ipocriziei ceea ce se întâmplă cu acest proiect. Stadiul actual confirmă nu doar că este un eşec pentru că a fost implementat prost, ci şi că nimeni nu se mai sinchiseşte măcar să respecte legea, pentru că este o bază legală în cadrul căreia funcţionează aceste numiri. Am zis încă de la început că acest proiect va fi un eşec, pentru că a crea insule de competitivitate şi profesionalism într-un sistem profund corupt este o utopie. Să susţii în continuare, după doi ani, că faci schimbări pentru management profesionist este o ipocrizie“, a spus Doru Lionăchescu, preşedintele casei de investiţii şi consultanţă Capital Partners.