Cum explică analiştii creşterea cu 8% a consumului şi discrepanţa dintre vânzările mai mari din comerţ şi evoluţia modestă a încasărilor din TVA

Autor: Dana Ciriperu 02.07.2014

Consumul, piatra de moară care a atârnat în anii de criză de gâtul economiei locale, a crescut cu peste 8% în perioada ianuarie-mai 2014 faţă de acelaşi interval de anul trecut, iar în ultimele nouă luni nu a înregistrat nicio sincopă, potrivit datelor lunare comunicate de INS.

În mai, ultima lună pentru care INS a comunicat datele, cifra de afaceri din comerţ a crescut cu peste 9%, susţinută în principal de prousele nealimentare, consemnând astfel al doilea cel mai important avans lunar din ultimul an şi jumătate.

„Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în ansamblu faţă de de perioada similară a anului trecut, dar dacă ne uităm pe termen mai lung aceasta nu este cu mult peste nivelul anului 2010 - deci practic nu facem decât să revenim gradual la consumul dinainte de criză”, a explicat pentru ZF Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanţă pentru management al PwC România.