Fiecare român a lăsat anul trecut în magazine 11 euro pentru îngheţată, o piaţă care a crescut cu 11%

Autori: Mădălina Dediu Panaete , Cristina Roşca 07.07.2014

Fiecare român a cumpărat anul trecut din magazine, în medie, 22 de îngheţate şi a plătit pentru aces­tea 11 euro (circa 50 de lei), pro­dusele cele mai vândute fiind cele „de impuls“, precum îngheţata pe băţ sau la cornet, arată o analiză a ZF pe baza date­lor companiei de cercetare de piaţă Euro­monitor.

Volumul vânzărilor de îngheţată din comerţ (supermarketuri, hipermarketuri, chioşcuri etc.) s-a situat anul trecut la 45 de milioane de litri (echivalentul a 450 de milioane de îngheţate la cornet cu un gramaj de 100 ml) cu o valoare de 225 milioane de euro (inclusv TVA), potrivit aceleiaşi surse, care indică faptul că anul trecut consumul a avansat cu 11% în volum.

Anul acesta vremea ploioasă de până acum a afectat vânzările de îngheţată, însă unele companii şi-au schimbat strategia şi au înregistrat creşteri ale vânzărilor.

„În prima parte a acestui an vânzările Alpin 57 Lux au avut câteva procente de creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi acest lucru a fost posibil prin mai multe măsuri pe care le-am luat, cum ar fi: creş­terea numărului de clienţi, scoaterea unui număr mare de sortimente noi şi intro­du­cerea pe piaţă a două sortimente de înghe­ţată superpremium sub marca Trans­al­pina“, spune Ioan Istrate, directorul general al Alpin 57 Lux, unul dintre cei mai mari pro­du­cători locali de îngheţată, cu afaceri de circa 15 mil. euro anul trecut.

El spune că per total consumul de îngheţată în prima parte a anului a avut un trend negativ din cauza vremii.