Zece antreprenori din IT au cerut finanţări de 6 mil. euro la VentureConnect. Cea mai mică sumă solicitată fiind de 60.000 de euro, iar cea mai mare de 2 milioane de euro
Un număr de 10 companii şi antreprenori - reprezentând start-up-uri sau companii cu vechime pe piaţă - au încercat ieri să atragă interesul investitorilor din România şi străinătate care au participat la a noua ediţie a VentureConnect, un eveniment care pune faţă în faţă antreprenori din IT şi online cu investitori. Suma totală a finanţărilor cerute a fost de 6 milioane de euro - cea mai mică sumă solicitată fiind de 60.000 de euro, iar cea mai mare de 2 milioane de euro.
„Vrem o finanţare de două milioane de euro, pentru care oferim o participaţie minoritară în companie. Finanţarea poate fi oferită şi în tranşe de câte 500.000 de euro“, le-a spus investitorilor George Grama, unul dintre fondatorii şi managerii Mondo Taxi, o companie cu sediul central în Statele Unite care a lansat o aplicaţie prin care pot fi comandate taxiuri şi care este deja funcţională în Arabia Saudită şi în teste în Melbourne şi Sidney (Australia) şi în Stockholm (Suedia). Am obţinut deja o finanţare de 200.000 de euro în companie, plus finanţări separate pentru intrarea în fiecare dintre cele trei ţări menţionate, care au fost obţinute de la parteneri locali cărora le-am cedat până la 50% din acţiuni, a explicat Grama.
Finanţarea de două milioane de euro căutată de Mondo Taxi ar urma să fie utilizată pentru expansiunea în Spania, Italia, Mexic, SUA şi Orientul Mijlociu, a spus el. George Grama şi partenerul său în Mondo Taxi, Florin Stoian, sunt două nume cunoscute în „industria“ emergentă a aplicaţiilor pentru comanda taxiurilor de pe smartphone, cei doi fiind şi fondatorii Star Taxi, una dintre cele mai utilizate aplicaţii de profil de pe piaţa din România. „Mondo Taxi este un proiect separat, prin care atacăm piaţa internaţională“, a spus Grama.
O finanţare de 1,2 mil. euro a cerut la Venture Connect Claudiu Tănăsescu, CEO al companiei Share Dimension, care a dezvoltat Cinema Scheduler, o soluţie care le permite lanţurilor de cinematografe să creeze automat un program de rulare a filmelor, în funcţie de mai multe criterii.
„Problema industriei de cinema este că trece printr-o digitalizare rapidă, demarată în ultimii 3-4 ani, iar fiecare jucător trebuie să reprogrameze filmele în fiecare săptămână, operaţiune care este realizată de unele companii manual, sau în Excel, operaţiunea fiind astfel foarte dificilă şi scumpă. Soluţia noastră generează automat programe care răspund tuturor cerinţelor, ale distribuitorilor de exemplu, până la impactul pe care l-ar putea avea alte evenimente şi ţine cont şi de fluxul de spectatori din clădire“, a explicat Tănăsescu. El a adăugat că nu este interesat de piaţa locală. „Piaţa din România este mult prea mică. Noi ţintim lanţuri de cinema care au cel puţin 10 cinematografe. La noi, cel mai mare lanţ de cinema are 3 cinematografe“, a declarat Tănăsescu. „Problema cu această industrie este că nu poţi avea decât 1-2 clienţi pe ţară“, a completat el. „Peste 5 ani sperăm să avem 20% din această piaţă“, a spus Tănăsescu, adăugând că piaţa de profil este formată din circa 135.000 de ecrane la nivel global.
Compania are în prezent sedii la Bucureşti, Timişoara şi Amsterdam. Anul acesta, Share Dimension ţinteşte afaceri de 300.000 euro. Costul pentru furnizarea soluţiei de automatizare a programului din cinematografe porneşte în medie de la 10.000 de euro pe lună. În prezent, Share Dimension are clienţi din Germania, Olanda şi este aproape în faza de finalizare a proiectelor-pilot cu alte lanţuri de cinema din Belgia, Luxemburg şi Germania. Investiţia cerută de Share Dimension la Venture Connect - 1,2 mil. euro - este necesară pentru dezvoltarea businessului în special în SUA. „SUA este cea mai mare piaţă pentru industria cinematografică. Acolo lanţurile de cinema au câte 100 de cinematografe, pe când în Europa acestea au doar 20-30.“
Cu o finanţare de 0,5-0,6 mil. euro am putea accelera dezvoltarea tehnologiilor pe care le utilizăm şi am accelera expansiunea în Polonia, a spus la Venture Connect Andrei Georgescu, unul dintre fondatorii White Image, liderul pieţei locale de marketing prin e-mail. „Vrem să utilizăm finanţarea pentru a îmbunătăţi modulul de automatizare şi pentru a adăuga analize predictive, proiect care poate fi realizat în 10-12 luni şi necesită 250.000 de euro. Avem în plan să ne extindem şi pe piaţa din Polonia, care ar putea genera în trei ani venituri de trei milioane de euro“, a declarat Georgescu.
White Image, care are o echipă de 23 de oameni şi venituri de aproximativ 600.000 de euro de pe piaţa din România, a trimis anul trecut aproape un miliard de mesaje e-mail pentru clienţii săi – printre care se numără şi unele dintre cele mai mari companii din România, cum sunt ING, Dacia sau eMag.
White Image le oferă clienţilor o soluţie de marketing care include mai multe canale de comunicare, de la e-mail şi SMS până la reţele sociale. „E-mailul rămâne principalul canal de marketing pe piaţa locală“, a spus Georgescu, adăugând că firmele care au investit în ultimii ani în construirea unor baze de date reuşesc acum să genereze vânzări online prin mesaje transmise prin e-mail“, a adăugat Georgescu.