Cele cinci proiecte de infrastructură cu termene amânate în acest an

Autor: Andreea Neferu 19.07.2014

O serie de lucrări de infrastructură de transport care ar fi trebuit să asigure relansarea sectorului construcţiilor nu au început în prima jumătate a acestui an, printre ele numărându-se autostrada Comarnic-Braşov, inelul de centură sud al Capitalei şi un tronson al autostradei Bucureşti-Ploieşti. 

Statul român benefi­cia­ză de fonduri europene de 4,4 mld. euro în perioada 2007-2013 pentru construirea de autostrăzi, căi ferate, aeroporturi sau metrou, însă până în prezent a reuşit să atragă doar o treime din aceşti bani. România mai are la dispoziţie doar un an şi jumătate pentru a atrage restul de aproape 3 miliarde de euro puşi la dispoziţie de Uniunea Europeană. 

De la începutul anului, printre marile proiecte de infrastructură cu termene de finalizare sau începere sau finalizare amânate se află: 

Autostrada Comarnic - Braşov

(53 de kilometri) încă aşteaptă să găsească finanţare, la peste jumătate de an de la momentul la care au fost anunţate numele investitorilor privaţi care o vor realiza în concesiune, francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag. 

Primii 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti - Ploieşti

Tronsonul de 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, care se întinde între şoseaua Petricani şi centura Capitalei, a rămas recent fără constructor, după câţiva ani în care finanţarea pentru construirea acestui sector de drum a fost redusă.

Inelul de centură sud al Capitalei

La începutul acestei veri, CNADNR a reziliat cele trei contracte încheiate în 2008 pentru reabilitarea centurii de sud a Capitalei. Deşi au fost semnate în urmă cu şase ani, contractele nu s-au putut derula în lipsa alocărilor financiare. 

Autostrada Nădlac - Arad, lot 2

Construcţia tronsonului de 16,7 kilometri între Pecica şi Arad a fost din nou scoasă la licitaţie la începutul lunii iunie după ce CNADNR a reziliat contractul de execuţie a acestei autostrăzi în vara anului trecut, în contextul în care constructorul şoselei, firma austriacă Alpine, a intrat în faliment la nivel internaţional şi în insolvenţă pe plan local.

Calea ferată Frontieră - Curtici - Simeria

CFR a lansat patru licitiaţii în luna februarie pentru construirea a peste 140 de kilometri de cale ferată pe secţiunea Frontieră - Curtici - Simeria, cu o valoare totală de peste 2 miliarde de euro. Aceste licitaţii au fost anulate însă în aprilie, compania anunţând la acel moment că decizia a fost luată pentru a evita încălcarea legislaţiei, întrucât în urma contestaţiilor depuse s-au descoperit erori sau omisiuni în anunţul de participare. Licitaţiile au fost reluate la mijlocul lunii iunie.