Produsele care se vând mai bine în magazinele de cartier decât în supermarketuri

Autori: Cristina Roşca , Mădălina Dediu Panaete 19.07.2014

Micile magazine tradiţionale au pierdut în ultimii ani lupta cu criza şi cu reţelele internaţionale. În faţa expansiunii agresive a acestora din urmă şi din lipsă de finanţare mulţi antreprenori locali au fost nevoiţi să tragă obloanele. Mulţi dintre cei care au rămas în piaţă spun că se suţin doar cu vânzările a câteva categorii de produse.

Produsele care se vând mai bine în magazinele de cartier decât în supermarketuri sunt legumele proaspăte şi produsele de patiserie şi panificaţie, potrivit datelor GFK. Gigantul american Coca-Cola a lansat recent campania “Fă-ţi cumpărăturile zilnice la magazinul din colţ. Cumpără pâine, lapte şi Coca-Cola” prin care îi încurajează pe români să îşi facă în continuare cumpărăturile în comerţul tradiţional, o piaţă de 7-8 mld. euro care a pierdut jumătate din actori în mai puţin de două decenii şi care mai numără astăzi doar 70.000-80.000 de chioşcuri, alimentare şi magazine de bloc.