Povestea LiveRail: totul a pornit de la un contract de externalizare

Autor: Adrian Seceleanu 21.07.2014

Povestea LiveRail, compania online cumpărată la începutul acestei luni de Facebook cu 500 mil. dolari, are ca punct de start un proiect de externalizare semnat între un start-up britanic care a oferit unei mici firme din Cluj-Napoca, găsită după căutări pe internet, un contract de dezvoltare a unei pagini web.

Acest contract i-a pus în legătură pe britanicul Mark Tref­garne şi pe românii Andrei Dunca şi Sergiu Biriş, iar calitatea proiectelor realizate la Cluj pentru clienţii din Marea Britanie i-a determinat pe cei trei să treacă la un nou nivel, respectiv să demareze împreună, ca parteneri, LiveRail - proiectul unei tehnologii care să permită afişarea de reclame video online.

„În perioada în care am lucrat împreună - pentru că Mark ne aducea clienţi din Londra, iar noi le realizam site-urile, şi el se ocupa de partea de contact cu clienţii - cred că i-am câştigat încrederea“, a povestit Sergiu Biriş la ZF Live.

Tehnologia LiveRail a fost iniţial testată pe platforma video locală Trilulilu, supranumită „YouTube de România“, fon­dată de asemenea de Dunca şi Biriş.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate declaraţiile lui Sergiu Biriş despre:

- începuturile colaborării cu Mark Trefgarne 

- dezvoltarea tehnologiei, mutarea sediului companiei LiveRail la Londra şi apoi la San Francisco; tranzacţia cu Facebook 

- sfaturile lui Sergiu Biriş pentru antreprenorii care vor să pună bazele unui start-up