Producătorul sucevean al îngheţatei Betty Ice: Tot businessul din acest an depinde de cum va fi vremea în august
Vremea preponderent ploioasă din prima jumătate a acestui an a adus o scădere a vânzărilor de îngheţată cu până la 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013, afirmă Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice, unul dintre cei mai mari producători de îngheţată.
„Dacă vremea va continua în acest ritm, vom avea o scădere a afacerilor cu 20% comparativ cu anul anterior. Procentele se vor diminua doar dacă vremea va fi bună în luna august“, a declarat Armenean care conduce al doilea cel mai mare producător de îngheţată cu acţionariat majoritar românesc.
Betty Ice a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de circa 20 mil. euro.
Consumul de îngheţată, ca şi cel de bere sau de băuturi răcoritoare, este strâns legat de evoluţia vremii, iar temperaturile mai scăzute sau zilele mai ploioase pot aduce scăderi ale acestor pieţe şi cu două cifre. „Consumul de îngheţată creşte de două ori într-o zi caniculară comparativ cu o zi ploioasă.“
Consumul de îngheţată per capita în România este de circa 2 litri/an (echivalentul a 22 de îngheţate la cornet de exemplu), de patru ori mai puţin decât un locuitor al peninsulei scandinave, potrivit ultimelor date disponibile.
Vasile Armenean spune că vara consumul de îngheţată se mută pe litoral, iar vânzările cresc acolo şi se reduc în restul ţării. Chiar şi aşa, consumul depinde şi de bugetul românilor.