Situaţia şantierelor de autostrăzi din România. Doar circa 50 de kilometri de autostrăzi se aflau la începutul lunii iulie în construcţie în România

Autor: Andreea Neferu 26.07.2014

Doar circa 50 de kilometri de autostrăzi se aflau la începutul lunii iulie în construcţie în România, în timp ce alţi aproape 140 kilometri se aflau în perioada de proiectare sau de obţinere a autorizaţiei de construcţiei, arată o analiză ZF pe baza informaţiilor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

În prezent se lucrează efectiv pe primii 22 de kilometri ai autostrăzii Nădlac-Arad, construit în proporţie de 18%, precum şi pe lotul al treilea al autostrăzii Orăştie-Sibiu (22 de kilometri), care are un stadiu fizic de execuţie de 82%. De asemenea, se mai realizează lucrări şi pe primii 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, însă contractul pentru acest proiect, încheiat cu italienii de la Pizzarotti, se va încheia curând, pentru că CNADNR a decis să îl rezilieze şi să deruleze o nouă procedură de licitaţie.

Situaţia şantierelor de autostrăzi din România:

Nădlac-Arad, lot 1 (22,2 km)

Stadiu fizic: 18,2%

Constructori: Astaldi, Max Boegl

Termen de finalizare: ianuarie 2015

Valoare contract: 56,5 mil. euro

Plăţi realizate: 1,1 mil. euro

Nădlac-Arad, lot 2 (16,6 km)

Stadiu fizic: 85%

Tronsonul nu are momentan constructor, după ce contractul anterior cu firma austriacă Alpine a fost reziliat. În prezent CNADNR a reluat procedura de licitaţie pentru a găsi un nou constructor.

Timişoara-Lugoj, lot 2 (25,6 km)

Stadiu fizic: se află în faza de proiectare

Constructori: Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte D’Acqua

Termen de finalizare: iulie 2016

Valoare contract: 96,2 mil. euro

Plăţi realizate: 19,4 mil. euro

Lugoj-Deva, lot 2 (28,6 km)

Stadiu fizic: se pregăteşte documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de construire

Constructori: Salini, Secol

Termen de finalizare: mai 2016

Valoare contract: 127,9 mil. euro

Plăţi realizate: 19,2 mil. euro

Lugoj-Deva, lot 3 (21,2 km)

Stadiu fizic: se pregăteşte documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de construire

Constructori: Teloxim Con, Comsa, Aldesa Construcciones, Arcadis Eurometudes

Termen de finalizare: mai 2016

Valoare contract: 131,8 mil. euro

Plăţi realizate: 19,8 mil. euro

Lugoj-Deva, lot 4 (22,1 km)

Stadiu fizic: se pregăteşte documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de construire

Constructori: Tehnostrade, Spedition UMB

Termen de finalizare: mai 2016

Valoare contract: 95,3 mil. euro

Plăţi realizate: 14,3 mil. euro

Orăştie-Sibiu, lot 3 (22,1 km)

Stadiu fizic: 81,7%

Constructor: Impregilo

Termen de finalizare: noiembrie 2014

Valoare contract: 137,5 mil. euro

Plăţi realizate: 112,9 mil. euro

Sebeş-Turda, lot 3 (12,4 km)

Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare

Constructori:Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte D’Acqua

Termen de finalizare: martie 2016

Valoare contract: 95,6 mil. euro

Plăţi realizate: 14,3 mil. euro

Sebeş-Turda, lot 4 (16,3 km)

Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare

Constructori: Porr Construct, Porr Bau

Termen de finalizare: martie 2016

Valoare contract: 106,8 mil. euro

Plăţi realizate: 16 mil. euro

Bucureşti-Ploieşti (primii 6,5 km)

Stadiu fizic*: 58,5%

Constructori: Impresa Pizzarotti, Tirrena Scavi. Compania de drumuri a transmis in iunie o notificare de reziliere a contractului. Cei doi constructori vor finaliza anumite lucrări în vara aceasta, urmând ca CNADNR să reia procedura de licitaţie pentru finalizarea tronsonului.

Gilău-Nădăşelu (8,7 km)

Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare

Constructori: Spedition UMB, Tehnostrade

Termen de finalizare: aprilie 2016

Valoare contract: 58,7 mil. euro

Plăţi realizate: 0 mil. euro