Blue Air se bate cu Ryanair la privatizarea companiei aeriene a Ciprului

Autor: Mirabela Tiron 25.07.2014
Compania aeriană low-cost Blue Air, aflată sub noi acţionari din primăvara anului trecut, s-a asociat cu ruşii de la Renaissance Capital pentru a participa la procedura de privatizare a transportatorului aerian al Ciprului Cyprus Airways, cu afaceri de 170 de milioane de euro în 2012.
 
Guvernul cipriot a scos la vânzare pachetul de 93% de acţiuni în condiţiile în care compania riscă să se închidă în cazul în care nu găseşte un investitor strategic. Preţul de vânzare nu a fost făcut public. Înfiinţată în 1947, compania Cyprus Airways operează şase avioane Airbus A320 către 19 destinaţii din Europa şi Orientul Apropiat. Traficul de pasageri se ridică la 1,3 milioane de persoane, similar cu cel pe care îl are Blue Air. Până la finalul lui septembrie potenţialii cumpărători ar trebui să depună oferta clară. Pentru a face rost de bani transportatorul cipriot a vândut două sloturi pe care le avea pe aeroportul londonez Heathrow, strângând circa 30 mil. de euro.
 
„Reprezentanţii Blue Air au făcut o vi­zită în Cipru, unde au avut mai multe întâlniri cu oficiali ai guvernului Ciprului, ai Autorităţii Aeronautice şi ai con­sultantului KPMG de­semnat pentru structu­rarea procedurii de privatizare“, au trans­mis oficialii Blue Air. Partenerul cu care s-a asociat, Renaissance Capital, este o bancă de investiţii fondată în 1995 şi cumpărată integral în 2012 de fondul de investiţii rusesc Onexim Group.