Cine este familia Moraru, noul patron al echipei de fotbal Rapid Bucureşti. Au afaceri de peste 18 milioane de euro
Valeriu Moraru, unul dintre cei mai bogaţi români, a anunţat joi că s-a înţeles cu şefii de la Rapid pentru preluarea clubului, urmând să devină acţionar unic. Împreună cu soţia sa, Violeta Moraru, Valeriu controlează companiile Perla Covasnei şi Azuga Waters, care au avut în 2012 afaceri cumulate de 73 de milioane de lei.
"Astăzi ne-am înţeles. Urmează ca avocaţii să perfecteze actele şi în perioada imediat următoare vom semna. Nu mai am emoţii, e o bucurie că voi prelua Rapidul. Repet, nu am semnat încă actele. Voi prelua acţiunile de la toţi acţionarii. Voi fi unicul acţionar", a spus Moraru joi. El a mai promis că va investi la semnarea contractului suma de 500.000 de euro pentru cheltuielile urgente ale clubului.
Afacerea Azuga Waters este al doilea business important în care soţii Moraru se implică, ei fiind cunoscuţi în trecut prin intermediul afacerii cu bere Bere Azuga, pe care au vândut-o către Ursus Breweries în 2009, într-o tranzacţie estimată la 10 milioane de euro.
——————————————————————————————————————————————————————
Citiţi şi
Sunt soţ şi soţie şi fac 18 milioane de euro dintr-o resursă care nu se va termina niciodată
Familia Moraru aşteaptă afaceri mai mari cu 20% pentru Perla Covasnei şi Azuga Waters
Violeta Moraru, Azuga Waters: Am decis să începem producţia de sucuri în toamnă
——————————————————————————————————————————————————————
La scurt timp de la preluare, Ursus a decis să închidă fabrica de bere de la Azuga, dar să menţină brandul pe care îl are şi acum în portofoliu. După această decizie, Ursus a închiriat activele către firma deţinută de soţii Moraru. Aici, cei doi antreprenori au început să îmbutelieze apă şi treptat au achiziţionat activele pe care le vânduseră iniţial către Ursus. Cei doi soţi s-au implicat în businessul Bere Azuga din 2001.
Cele mai mari companii active pe această piaţă sunt Romaqua (cu brandul Borsec), Coca-Cola (cu Dorna), Rio Bucovina (cu Bucovina) sau European Drinks - Food (cu Izvorul Minunilor). Acesta este singurul segment dominat încă de antreprenori români, în condiţiile în care bunurile de larg consum sunt de obicei apanajul multinaţionalelor.