Portretul omului din spatele deciziei GSK de a închide fabrica de la Braşov

Autor: Ioana David 28.07.2014

Andrew Witty, CEO-ul GlaxoSmithKline (GSK), unul dintre cei mai mari producători farma din lume, a fost în ultimii şase ani băiatul de aur al businessului britanic. Tânăr (are 50 de ani), dinamic şi cu un discurs coerent, executivul născut în Yorkshire devenise o prezenţă constantă în topul celor mai admiraţi CEO din Marea Britanie, scrie Financial Times. Iar titlul de cavaler pe care l-a primit în 2012 i-a confirmat acest statut.

Cu toate acestea, ultimul an s-a dovedit dificil pentru Witty, când o partea din luciul de pe armura sa a început să dispară, mai scrie FT, care notează că acum, când se apropie de aniversarea a 50 de ani, se află sub presiuni din toate părţile.

Întâi a fost scandalul de mită din China, care pune în pericol poziţia GSK pe o piaţă crucială din punctul de vedere al ritmului de creştere şi subminează imaginea lui de campion al reformelor etice în industria de medicamente. A venit apoi anunţul de săptămâna trecută de reducere a ţintelor din acest an, pe fondul unor vulnerabilităţi pe segmentul medicamentelor din aria respiratorie, un domeniul cheie pentru britanici.