Una dintre cele mai concurenţiale pieţe din UE. Retailul alimentar „prea aglomerat“ ar putea urma modelul fuziunilor şi achiziţiilor din bricolaj

Autor: Cristina Roşca 30.07.2014

Retailerul alimentar din România este una dintre cele mai aglomerate pieţe de la nivelul UE, motiv pentru care s-ar putea reconfigura în următorii ani prin fuziuni şi achiziţii după modelul pieţei de bricolaj.

România are una dintre cele mai concurenţiale pieţe, primii trei jucători după cifra de afaceri - Kaufland, Carrefour şi Auchan - având o cotă de piaţă cumulată de sub 25%, în contextul în care media europeană este de 40-50%.

„În piaţa de do-it-yourself (bricolaj, n.red.) lucrurile s-au aşezat după mai multe schimbări de acţionariat şi achiziţii. După modelul din această piaţă, am putea vedea mutări şi în retailul modern (cu dominantă alimenta­ră), unde sunt mulţi jucători pre­zenţi, astfel că pe viitor ar putea exista o consolidare“, crede Dusan Wilms, administratorul celor patru hipermarketuri Real pe care nemţii le mai au pe piaţă. Anterior el a condus reţeaua Metro Cash&Carry.

În ultimii 18 ani cele mai importante grupuri străine de comerţ s-au grăbit să intre pe piaţa din România, a şaptea ţară din UE ca populaţie, însă astăzi mai multe dintre ele fie nu au poziţii suficient de puternice pentru a „vâna“ un loc în top, fie nu au marje de profit satisfă­cătoare pentru acţionari.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre mişcările din piaţa de bricolaj din ultimii ani

- date depsre preluarea magazinelor Real de către Auchan; statistici despre retailul modern în România 

- opinia lui Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva&Company, despre piaţa de retail şi schimbările care vor avea loc în următorii zece ani