Una dintre cele mai concurenţiale pieţe din UE. Retailul alimentar „prea aglomerat“ ar putea urma modelul fuziunilor şi achiziţiilor din bricolaj
Retailerul alimentar din România este una dintre cele mai aglomerate pieţe de la nivelul UE, motiv pentru care s-ar putea reconfigura în următorii ani prin fuziuni şi achiziţii după modelul pieţei de bricolaj.
România are una dintre cele mai concurenţiale pieţe, primii trei jucători după cifra de afaceri - Kaufland, Carrefour şi Auchan - având o cotă de piaţă cumulată de sub 25%, în contextul în care media europeană este de 40-50%.
„În piaţa de do-it-yourself (bricolaj, n.red.) lucrurile s-au aşezat după mai multe schimbări de acţionariat şi achiziţii. După modelul din această piaţă, am putea vedea mutări şi în retailul modern (cu dominantă alimentară), unde sunt mulţi jucători prezenţi, astfel că pe viitor ar putea exista o consolidare“, crede Dusan Wilms, administratorul celor patru hipermarketuri Real pe care nemţii le mai au pe piaţă. Anterior el a condus reţeaua Metro Cash&Carry.
În ultimii 18 ani cele mai importante grupuri străine de comerţ s-au grăbit să intre pe piaţa din România, a şaptea ţară din UE ca populaţie, însă astăzi mai multe dintre ele fie nu au poziţii suficient de puternice pentru a „vâna“ un loc în top, fie nu au marje de profit satisfăcătoare pentru acţionari.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- detalii despre mişcările din piaţa de bricolaj din ultimii ani
- date depsre preluarea magazinelor Real de către Auchan; statistici despre retailul modern în România
- opinia lui Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva&Company, despre piaţa de retail şi schimbările care vor avea loc în următorii zece ani