Nissa vrea ca în cinci ani 90% din afaceri să vină din export

Autor: Cristina Roşca 04.08.2014

Brandul de modă Nissa, un business românesc de familie, vrea ca în cinci ani 90% din business să vină de la export, în prezent pieţele străine contribuind cu circa o treime la totalul cifrei de afaceri.

„Avem atât pieţe unde lucrăm prin distribuitori, cât şi pieţe unde lucrăm direct. În Orientul Mijlociu avem şi două magazine Nissa deschise în franciză, unul în Dubai şi altul în Abu Dhabi“, spune Denisa Radian, unul dintre acţionarii Nissa, care a intrat în afacerile de modă împreună cu sora şi mama sa.

Compania are atât operaţiuni de retail cât şi două fabrici cu 350 de angajaţi în Bucureşti şi Giurgiu. În România sub brandul Nissa sunt deschise 16 magazine în principalele centre comerciale din ţară şi în spaţii stradale cu vad comercial. Grupul Nissa va termina anul acesta cu afaceri de 13 mil. euro, un nivel similar celui din 2013. La început de an acţionarii îşi bugetaseră un avans de 10%, însă după rezultatele din prima jumătate a lui 2014 şi-au revizuit estimările.

Principalele pieţe de export pentru companie sunt Rusia, statele CIS, Belgia, Franţa, Spania, Ma­rea Britanie şi Irlanda. În prezent produsele Nissa sunt vândute de peste 500 de clienţi străini (companii).

În prima jumătate de an Denisa Radian spune că a observat o scădere a vânzărilor atât pe piaţa internă, cât şi la export. Piaţa din Rusia este una dintre principalele pieţe de export pentru Nissa, iar tulburările din ultima perioadă i-au făcut pe clienţi să fie mai precauţi în achiziţii.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- planurile privind deschiderea de magazine proprii in străinătate

- reţeaua de magazine din România, punctele cu cele mai mari vânzări

- evoluţia afacerilor companiei în prima jumătate a anului, pe piaţa internă şi externă; - date despre producţia din fabricile Nissa 

- caracteristicile pieţei locale de modă