Brokerii: Companiile aeriene locale vor plăti mai mult pentru asigurare

Autori: Cristina Bellu , Anelis Baciu 10.08.2014
Transportatorii aerieni locali vor resimţi efectele catastrofelor avia­ti­ce care au avut loc anul acesta (cea mai ma­re fiind prăbuşirea unui avion al Malaysia Air­lines cu 298 de persoane la bord dea­su­pra Ucrainei), iar companii pre­cum Ta­rom sau Blue Air vor fi ne­vo­i­­te să scoa­tă mai mulţi bani din buz­u­­nar pen­tru asi­gu­­­rarea aero­­­na­­ve­lor, spun bro­ke­rii de asigurări.
 
„Piaţa locală de asi­­­gu­rări de aviaţie este li­mi­­­­tată, ris­cu­ri­le sunt trans­­­­ferate pe alte pie­ţe, ceea ce fa­ce ca in­di­rect efec­­tul să fie re­sim­­­ţit, iar com­­­paniile ae­ri­­e­ne să plă­tească pri­­me mai mari“, a de­cla­­rat pen­tru ZF Valen­­­tin Tuca, CEO al bro­ke­rului AON.
 
La doborârea avio­nului Malay­sia Air­lines de către o rachetă tra­să cel mai probabil de rebelii proruşi din es­tul Ucrainei se adaugă dispariţia mis­­te­rioa­să a unui alt avion al com­pa­ni­ei mala­ezie­ne la începutul anului şi pră­buşirea re­centă a două avioane în Taiwan şi Mali.
 
Toate aceste evenimente au tul­bu­rat piaţa internaţională de asigurări de avi­a­ţie şi ar putea antrena creşteri sem­ni­­fi­cative ale cotaţiilor de primă, consi­deră unii specialişti.
 
„Piaţa asigurărilor de aviaţie arăta foarte bine, nu se înregistrau daune foar­te mari, era o piaţă soft, cu condiţii bu­­ne la reînnoire şi preţuri în scădere. Lucru­rile au început apoi să se înră­u­tă­ţească, iar cotaţiile să fie retrase. Calculele făcu­te imediat după catastrofa din Ucraina la nivelul pieţei londoneze indicau prime de 65 mil. dolari şi daune de peste zece ori mai mari“, a adăugat Tuca.