Brokerii: Companiile aeriene locale vor plăti mai mult pentru asigurare
Autori:
Cristina Bellu
,
Anelis Baciu
10.08.2014
Transportatorii aerieni locali vor resimţi efectele catastrofelor aviatice care au avut loc anul acesta (cea mai mare fiind prăbuşirea unui avion al Malaysia Airlines cu 298 de persoane la bord deasupra Ucrainei), iar companii precum Tarom sau Blue Air vor fi nevoite să scoată mai mulţi bani din buzunar pentru asigurarea aeronavelor, spun brokerii de asigurări.
„Piaţa locală de asigurări de aviaţie este limitată, riscurile sunt transferate pe alte pieţe, ceea ce face ca indirect efectul să fie resimţit, iar companiile aeriene să plătească prime mai mari“, a declarat pentru ZF Valentin Tuca, CEO al brokerului AON.
La doborârea avionului Malaysia Airlines de către o rachetă trasă cel mai probabil de rebelii proruşi din estul Ucrainei se adaugă dispariţia misterioasă a unui alt avion al companiei malaeziene la începutul anului şi prăbuşirea recentă a două avioane în Taiwan şi Mali.
Toate aceste evenimente au tulburat piaţa internaţională de asigurări de aviaţie şi ar putea antrena creşteri semnificative ale cotaţiilor de primă, consideră unii specialişti.
„Piaţa asigurărilor de aviaţie arăta foarte bine, nu se înregistrau daune foarte mari, era o piaţă soft, cu condiţii bune la reînnoire şi preţuri în scădere. Lucrurile au început apoi să se înrăutăţească, iar cotaţiile să fie retrase. Calculele făcute imediat după catastrofa din Ucraina la nivelul pieţei londoneze indicau prime de 65 mil. dolari şi daune de peste zece ori mai mari“, a adăugat Tuca.