Mai bine de jumătate din mărcile auto au început pe plus semestrul doi. La finalul anului 2013 numai 12 mărci au închis pe creştere

Autor: Bogdan Alecu 10.08.2014
Dintre cele 36 de mărci auto comer­cializate pe piaţa locală, 20 au înregistrat o creştere a vânzărilor în primele şapte luni ale acestui an, potrivit datelor Di­recţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehicu­lelor (DRPCIV), în timp ce două au stagnat şi 13 au scă­zut. Spre comparaţie, la finalul anului 2013 din mărcile vândute în România numai 12 au închis anul pe plus. Din pri­mele zece mărci cu cea mai mare creş­tere şapte reprezintă branduri „de vo­lum“ şi numai trei mărci premium sau de lux.
 
Datorită mărcilor cu rezultate po­zi­tive, înmatriculările de autoturisme noi au urcat cu 46% în iulie şi cu peste 30% în primele şapte luni ale acestui an, înregistrările venind în urma primelor 12 luni consecutive în care şi vânzările de maşini s-au apreciat, interval ce nu a mai fost înregistrat din 2007 încoace.
 
„În primul rând vânzările de flote susţin creşterea pieţei alături de programul Rabla. Creşterea se vede şi în showroomuri deoarece traficul de aici a cres­cut. Acum suntem cu «arma la pi­cior“ şi încercăm să acoperim cerinţele clien­ţilor», a spus Nicolae So­rescu, directorul divi­ziei auto a grupului Ră­dă­cini, ce include dealeri ai mărcilor Opel, Suzuki, Ci­troën, Honda, Mazda şi Peugeot.