De şase ani Coca-Cola nu a mai avut vânzări în creştere în primul semestru

Autor: Mădălina Dediu Panaete 09.08.2014
Vânzările Coca-Cola HBC România, cel mai mare îmbuteliator local de băuturi răcoritoare, au scăzut în primul semestru al acestui an în volum cu până la 10% (high single digit), con­ti­nuând trendul de anul trecut, când gigantul a raportat un mi­nus de 9%, arată cel mai recent raport al companiei-mamă.
 
Scăderea din primele şase luni ale acestui an vine după ce începând cu anul 2009 îmbu­te­lia­torul nu a mai reuşit să-şi crească vânzările în volum în primul semestru.
 
Şirul scăderilor a început în 2009, primul an com­plet în care criza s-a resimţit în România, atunci Coca-Cola HBC înregistrând un minus de 5% în primele şase luni. În ultimii doi ani, vremea proastă şi presiunea promoţiilor com­petitorilor au adus scăderi de 8-9% se­mestrial pentru gigantul care are în portofoliu bran­duri precum Coca-Cola, Fanta, Sprite, Dorna şi Izvorul Alb , Cappy, Nestea sau Burn.
 
„Volumele în România au scăzut cu 10% în al doilea trimestru şi cu high single digit (până la 10% - n.red.) în primele şase luni ale anului. Acti­vi­tatea continuă să fie afectată negativ de mediul comercial dificil şi de presiunea promoţiilor com­pe­tito­rilor“, se arată în raport. Volumele Coca-Cola HBC au scăzut pe toate categoriile, excepţie fă­când cea a sucurilor cu fructe, care s-a dublat, fiind susţinută de lansarea Cappy Pulpy şi de ac­ti­vitatea de marketing susţinută pentru acest brand.