Cheltuielile cu vânzarea poliţelor şi cele administrative au înghiţit anul trecut jumătate din veniturile Astra

Autor: Anelis Baciu 18.08.2014
Astra, cea mai mare companie de asigurări după primele subscrise anul trecut, a înregistrat cheltuieli totale de achiziţie (comisioane plătite agenţilor şi brokerilor) în valoare de 391 milioane de lei (89 mil. euro), adică 36% din primele brute subscrise, potrivit raportului anual al asigurătorului aprobat de administratorul special KPMG.
 
Faţă de anul precedent costurile Astra au urcat cu 75%, deşi subscrierile s-au diminuat.
 
Aproximativ o treime din totalul acestor cheltuieli, echivalentul a 128 milioane de lei, reprezintă comisioanele acordate intermediarilor de poliţe – agenţi şi companii de brokeraj. Dacă adău­găm şi cheltuieli le administrative de 114 milioane de lei, dar şi costurile cu publicitatea de 2 milioane de lei, înseamnă că asigurătorului îi mai rămân doar 50% din încasările din vânzarea de poliţe, de circa un miliard de lei anul trecut, pentru a acoperi eventuale daune.
 
Bugetul destinat promovării a scăzut semnificativ anul trecut faţă de 2012, când cheltuielile cu publicitatea ajungeau la 5 milioane de lei.